خانواده مهمترین نهاد اجتماعی و والدین بزرگ‌ترین مربی این نهاد کوچک

امام جمعه موقت گرگان گفت: والدین از فرزندان در برابر آسیب‌های فضای مجازی مراقبت کنند و به تربیت اسلامی فرزندان خود توجه کنند.

حجت الاسلام محمدقاسم لیوانی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با گرامیداشت روز خانواده با تاکید بر اینکه خانواده یک جامعه کوچک است که با وجود فرزندان تکمیل می‌شود گفت: با حضور فرزند، شادابی و طراوت وارد خانواده می‌شود هرچند این حضور مسئولیت تربیتی پدر و مادر را سخت و سنگین می‌نماید.

وی افزود: پدر و مادر قبل از ازدواج باید به فکر فرزندآوری باشند و همزمان باید نسبت به وظایف خود در برابر فرزند آشنا شوند نه اینکه وقتی فرزند متولد شد تازه به دنبال وظایف شان در برابر فرزندشان بروند.

‌لیوانی با اشاره به نوع برخورد پدر و مادر با فرزند، گفت: شکل گیری تربیت و شخصیت فرزند ابتدا در خانه است، اما به دلیل اطلاع نداشتن از نوع تربیت، خانواد‌ه‌ها گناه کج‌روی فرزندان خود را گردن آموزش و پرورش، دانش‌آموزان و جامعه می‌اندازند.

امام جمعه موقت گرگان افزود: خانواده‌ها باید محیط خانه را توام با عشق، با طراوت، شادابی و نشاط درست کنند و اولیای مدرسه نیز باید بدانند فرزندان را چگونه تعلیم و تربیت دهند تا تربیتی صحیح شکل بگیرد.

وی افزود: رسانه‌ها و فضای مجازی نیز باید مواظب باشند، امروز فضای مجازی تاثیر زیادی بر کودکان گذاشته است بچه‌ها در گوشی‌های هوشمند مطالب علمی را نگاه نمی‌کنند بلکه صحنه‌های مهیج را می‌بینند و توجه می‌کنند که اثرات بسیار بدی دارد.

منبع :صدا و سیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.