نشت‌یابی بیش از ۲ هزار و ۳۵۰ کیلومتر شبکه گازرسانی در چهارمحال و بختیاری

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۲ هزار ۳۵۰ کیلومتر شبکه توزیع و خط تغذیه در استان نشت‌یابی و ۱۴۱ مورد نشت زمینی و یک هزار ۳۴۵ مورد نشت هوایی شناسایی شده است.

جهانبخش سلیمیان گفت: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۲ هزار ۳۵۰ کیلومتر شبکه توزیع و خط تغذیه در استان نشت‌یابی و ۱۴۱ مورد نشت زمینی و هزار ۳۴۵ مورد نشت هوایی شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در راستای بهره‌برداری ایمن، شناسایی و کنترل خطرات و ریسک‌ها، اجتناب از بروز حوادث و همچنین تطابق هر چه بیشتر امور و فعالیت‌ها با استاندارد‌ها و دستورالعمل‌های شرکت ملی گاز ایران بازرسی‌هایی از پروژه‌های در حال اجرا، ایستگاه‌های تقلیل فشار و سیستم حفاظت کاتدی انجام شده است.

وی افزود: علاوه بر شبکه‌های گازرسانی همه تجهیزات و تأسیسات گاز در سطح استان مورد بررسی و نشت‌یابی دوره‌ای قرار گرفته تا از بروز حوادث ناگوار احتمالی و هدررفت گاز طبیعی جلوگیری شود.


بیشتر بخوانید


سلیمیان با اشاره به اینکه جلوگیری از هدررفت منابع انرژی گاز، از اولویت‌های اجرایی گاز این استان است، اضافه کرد: تا به حال ۱۰۰ درصد از اهداف تعیین شده در بخش نشت‌یابی انشعابات محقق شده است.

وی با اشاره به اهمیت تأمین ایمن و پایدار گاز برای مشترکین و نگه‌داری و مراقبت از تأسیسات گاز به ویژه تأسیسات مدفون بر لزوم بازرسی‌های مداوم و مستمر از تاسیسات گاز تاکید کرد و اظهار داشت: این بازرسی‌ها باعث افزایش ضریب ایمنی، جلوگیری از خطرات احتمالی، کاهش هدر رفت گاز و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی شده و تاثیر بسزایی درحفظ و صیانت از گازطبیعی به عنوان یک سرمایه ملی دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۱۳:۱۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
استانی که فصلهای سرد طولانیتر و ماههای سرد بیشتر دارد ،میباید از ماه‌های گرم و خنک دو و یا چند چندان در ساخت و تکمیل زیرساختها و ترمیم خطوط انتقال انرژی و راهها و جاده ها شتاب کند و از فصلها و ماه‌های گرم سال نهایت استفاده و ساخت و ساز و به تکمیل و ترمیم شبکه ها بپردازد