اینترنت پرسرعت نسل چهارم به روستای آفتابدر الموت رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از پوشش ارتباطی پرسرعت در روستای آفتابدر خبر داد.

حجت الله امینی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، در برنامه بازدید هفتگی خود از روستا‌های استان، پوشش ارتباطات روستایی را از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و تاکید کرد تا پایان سال جاری، هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان بدون اینترنت نباشد.

وی افزود: روستای آفتابدر به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و منطقه کوهستانی، همواره از مشکل ارتباطی برخوردار بود که خوشبختانه با پیگیری‌های فراوان و تامین تجهیزات مورد نیاز از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسط شرکت ارتباطات‌های وب، با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال راه اندازی و در اختیار مردم این روستا قرار گرفت.

امینی ادامه داد: روستای آفتابدر در بخش الموت شرقی شهرستان قزوین و در ۷۰ کیلومتری این شهرستان واقع است و برای دسترسی به این روستا می‌بایست مسیر کوهستانی و پر پیچ و خم الموت را طی کرد، آفتابدر با ۳۹ خانوار و ۱۰۹ نفر جمعیت از روستا‌های گردشگری استان می‌باشد و امیدواریم با بهبود وضعیت ارتباطی، شاهد رشد اقتصادی و فرهنگی این روستا باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، گفت: با راه اندازی این سایت روستایی، اهالی روستا و روستا‌های اطراف می‌توانند از نسل ۴ تلفن همراه استفاده نمایند که برای اطمینان و تست سرعت و کیفیت، همراه تیم کارشناسی و با حضور در محل، ارتباط تصویری با معاون وزیر، باقری اصل برقرار گردید و او به طور مستقیم با اهالی روستا گفت‌وگو کرد.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان، تاکید کرد: از مجموع ۷۰۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، تاکنون حدود ۶۳۵ روستا از اینترنت پرسرعت برخوردار شده اند و مابقی نیز با تامین تجهیزات مورد نیاز تا پایان سال جاری از طعم شیرین فناوری اطلاعات بهره‌مند خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار