۹۵ درصد از کودکان کار در استان البرز اتباع خارجی هستند

معاون اموراجتماعی بهزیستی استان البرز گفت با توجه به آمار بالای کودکان کار تبعه خارجی کمیساریای عالی پناهندگان باید نگاه ویژه ای داشته باشد.

مدیرکل اموراتباع و مهاجرین خارجی استانداری البرز گفت: براساس بررسی های انجام شده ۹۵ درصد از کودکان کار اتباع خارجی هستند؛ سال گذشته از ۳۵۰ کودک کار جمع آوری شده در البرز ۱۳ نفر آنان ایرانی و مابقی اتباع خارجی بودند.

دهقان شیری اضافه کرد: اتباعی که در این زمینه شناسایی می شوند اگر کارت شناسایی سرشماری اتباع داشته باشد بار اول باطل و با خانواده طرد می شود ، اگر کارت آمایش داشته باشد بار اول تعهد و دفعه کارت باطل و با حکم قضایی از کشور طرد می شود.

دهقان شیری ضمن بیان شکل گیری سازمان ملی مهاجرت و برنامه جدید دولت در خصوص صدور کارت شناسایی هوشمند برای پناهندگان با هدف ارائه قانونمند خدمات و جلوگیری از سرگردانی مراجعه کنندگان خارجی در دستگاه های خدمات رسان در زمینه های مختلف همچون خدمات تحصیلی، درمانی، بهداشتی و تردد گفت: به کارگیری کودکان با عناوین دستفروشی و متکدی گری در سطح شهر تخلف محسوب خواهد شد و در صورت سرپیچی از قوانین دستگاههای متولی ناچار به لزوم جمع آوری آنان و اعمال قانون در مواجهه با تخلفین خواهد بود.

معاون اموراجتماعی بهزیستی استان البرز نیز افزود: اکنون ۲۲ مرکز برای ساماندهی کودکان بدسرپرست و بی سرپرست داریم که درسال گذشته ۴۷۷ کودک شناسایی شدند در این زمینه که ۳۵۲ نفر غیر ایرانی بودند و با توجه به آمار بالای کودکان تبعه خارجی کمیساریای عالی پناهندگان نگاه ویژه ای داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۷ مرداد ۱۴۰۲
متاسفانه هیچ ارگانی به این مسئله کودکان کار اتباع افغانستان و همینطور مهاجرت بی رویه افغانها به ایران رسیدگی نمیکنه انگار نه انگار که کشور ما مرز و مرزبان داره من نمیدونم چطوریه که اینها به این راحتی وارده کشور ما میشن ولی ما نمیتونیم به همین راحتی وارده کشور دیگه ای بشیم تورو خدا به فکر مردم باشید این افغانها و بچه هاشونو از سطح شهرها جمع کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۰۴ تير ۱۴۰۲
لعنت به مهاجرپذیری .اگر درکشورشان بودند درخانه وکاشانه خود بودند.بریده باد دستان کسانی که مرزهای ایران را باز گذاشته اند.
آخرین اخبار