پیش‌بینی افزایش ۱۵ درصدی تولید گندم در بوکان

رئیس جهاد کشاورزی بوکان از افزایش ۱۵ درصدی تولید گندم به علت بارش‌های خوب پاییزه و بهاره در این شهرستان خبر داد.

رئیس جهاد کشاورزی بوکان با بیان اینکه بوکان در رتبه نخست تولید گندم در استان آذربایجان غربی قرار دارد، از تولید ۲۰ درصد گندم تولیدی استان در شهرستان طی سال‌های گذشته خبر داد و گفت: به علت بارش‌های خوب پاییزه و بهاره در این شهرستان پیش بینی می شود میزان تولید گندم در این شهرستان نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش یابد.

انور امینی خواه با بیان اینکه امسال شاهد وجود باران مناسب و آب‌وهوای مطبوعی در بوکان هستیم، تصریح کرد: این امر سبب شده تا امسال شاهد افزایش ۱۵ درصدی برداشت گندم با کیفت، نسبت به سال گذشته زراعی باشیم.

وی با اشاره به اینکه بارندگی سبب شده تا امسال میزان تولید نیز افزایش یابد، ادامه داد: در سال گذشته شاهد برداشت ۸۰ هزارتنی گندم از مزارع بوکان بودیم که خوشبختانه این مهم در سال زراعی جدید برابر پیش‌بینی‌ها بیش از ۱۱۰ هزار تن خواهد بود.

این مسئول با بیان اینکه ۱۱۰ هکتار از اراضی بوکان زیر کشت گندم رفته است، اعلام کرد: هم اکنون خرید تضمینی گندم در این شهرستان ادامه داشته و گندم مازاد بر نیاز از گندم‌کاران خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: از روز گذشته با تحویل گندم در مراکز خرید گندم قره‌کند، رحیم‌خان، درویشان، یک‌شوه، سیلوی ۷۰ هزارتنی و کارخانه آراد ماه منیر رسماً کار خرید گندم تضمینی از کشاورزان در این شهرستان آغاز شد.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان در ادامه با اشاره به آغاز برداشت محصول جو در سطح شهرستان نیز افزود: برابر پیش‌بینی‌ها در سال زراعی جاری شاهد برداشت ۱۳ هزار تن محصول جو از مزارع شهرستان خواهیم بود که تا کنون شاهد برداشت ۳۰درصدی بودیم.

انور امینی خواه در خصوص خرید محصول جو کشاورزان نیز عنوان کرد: خرید محصول جو بنا به گفته مدیرکل جهاد کشاورزی استان به‌صورت توافقی در شرکت پشتیبانی دام استان صورت خواهد گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون ۶ هزار هکتار دیم و ۲ هزار هکتار از زمین‌های آبی بوکان زیر کشت محصول جو قرار دارد که پیش‌بینی می‌شود برداشت جو در سال زراعی جاری با افزایش ۱۰ درصدی همراه باشد.

مدیر جهاد کشاورزی بوکان همچنین در خصوص برداشت کلزا از مزارع بوکان نیز تصریح کرد: هم اکنون ۴۶۵ هکتار از مزارع شهرستان زیر کشت کلزا قرار دارد.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود در سال زراعی جاری یک هزار ۸۶۰ تن کلزا در بوکان برداشت شود.

امینی خواه خاطرنشان کرد: در شهر بوکان شرکت‌تعاونی علی‌آباد تنها مرکز خرید کلزا در این شهرستان است که کشاورزان می‌توانند محصول خود را به آن تحویل دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.