فراهم شدن امکان رسیدگی الکترونیکی به دعاوی در دیوان عدالت اداری

معاون حقوقی دیوان عدالت اداری گفت: دیوان عدالت اداری به بالای ۸۰۰ دعوا رسیدگی می‌کند که این دعاوی متعدد و متنوع است.

جواد سپهری کیا معاون حقوقی دیوان عدالت اداری گفت: دیوان عدالت اداری به بالای ۸۰۰ دعوا رسیدگی می‌کند که این دعاوی متعدد و متنوع است. دیوان صلاحیت رسیدگی به دعاوی نهاد‌های غیر دولتی و خصوصی رسیدگی نمی‌کند، ولی در سایر امور دیوان وظیفه دارد. 

به گفته این مقام مسئول؛ معاونت شهرداری و شهرسازی، اداری و استخدامی، کار و تامین اجتماعی ۳ معاونت دیوان عدالت اداری است. حق شکایت برای مراجع نظارتی در این اصلاحیه اعمال شده است. نظام پذیرش دادخواست از دیوان به چند روش حضوری و الکترونیکی انجام می‌شود. 

معاون حقوقی دیوان عدالت اداری ادامه داد: به سازمان‌های مردم نهاد اختیار داده شده تا مواردی که موجب تضعیع بیت المال می‌شود به شعبات می‌توانند مراجعه کنند. نکته بعدی معاونت حقوق عامه است که اقدام به پایش اقدامات دستگاه‌های دولتی می‌کند که ممکن است در زمینه حقوق عامه استهکاکی رخ دهد. این قانون از ۲۲ خرداد ۱۴۰۲ لازم الاجرا شده است. اشخاص شاکی با این اصلاحیه می‌توانند به دستگاهی که از آن شکایت دارند مراجعه کنند و دستگاه باید تا ۳ ماه به این شکایت رسیدگی کنند. این موضوع موجب اطاله دادرسی نمی‌شود و دستگاه مکلف به رسیدگی یه شکایت افراد است. 

وی درباره دعاوی مطرح شده درباره عدم تعیین تکلیف جامعه ایثارگران گفت: دستگاه‌ها مکلف هستند جامعه ایثارگران را تعیین تکلیف کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار