معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس:

۷۰ درصد قطعات و زیرسامانه‌ها در صنعت دفاعی کشور کاربرد دوگانه دارند

سردار طلایی نیک گفت: ۷۰ درصد قطعات و زیر سامانه‌ها که در صنعت دفاعی کشور کار می‌شود، کاربرد دوگانه دارد.

سردار رضا طلایی نیک معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در نشست مدیران تابعه وزارت دفاع استان مرکزی با بیان اینکه ۷۰ درصد قطعات و زیرسامانه‌ها در صنعت دفاعی کشور کاربرد دوگانه دارند گفت: کاربرد دوگانه هم در صنعت خودرویی هم در صنعت دفاعی و هم در صنعت لوازم خانگی است.

وی اظهار کرد: بنابراین صنعت دفاعی در حوزه ۲ منظوره حاضر است با بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان سرمایه‌گذاری مشترک متناسب با مزیت و قابلیت استان مرکزی داشته باشد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: با قابلیت‌های ارزشمندی که استان مرکزی دارد این آمادگی است تا کارگروه مطالعاتی به سرعت تشکیل شود که این استان این مزیت را دارد.

سردار طلایی نیک افزود: با رویکردی که مجلس در قوانین دارد کارگروه مشارکت ملی دفاعی شکل گرفته و اکنون فعال شده، ۶ وزارتخانه و چهار نهاد دیگر از جمله ستاد اجرایی فرمان امام، بنیاد مستضعفان، قرارگاه سازندگی سپاه، قرارگاه اقتصادی ستاد کل در این کارگاه عضو هستند.

وی تاکید کرد: هدف این است که تبادل فناوری بین بخش های دفاعی با بخش‌های غیرنظامی کشور با بخش خصوصی و سایر دستگاه‌های شکل گیرد و از ظرفیت های شرکت‌های دانش بنیان و جامعه دانشگاهی و دستگاه‌های که نیاز به اشتراک فناوری دارند، برای پیشبرد صنعت و توسعه و عمران کشور استفاده شود.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تصمیم بر این شد تا ۱۰ استان را به عنوان فاز یک انتخاب کنیم و به زودی هم تفاهم نامه با وزارت کشور امضا خواهد شد که در چارچوب این تفاهم‌نامه ۱۰ استان انتخاب می‌شوند.

سردار طلایی نیک افزود: این ۱۰ استان اگر طرح داشته باشند و این طرح‌ها دو منظوره باشند هم نیاز بخش دفاع را برطرف می‌کنند و هم نیاز استان و توسعه استان را بدنبال دارد.

وی بیان کرد: در این راستا وزارت دفاع ۵۰ درصد سرمایه گذاری را انجام می‌دهد و ۵۰ درصد دیگر توسط استان عملیاتی خواهد شد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: اخیرا با استاندار اصفهان توافقنامه امضا شده و قرار شد وزارت دفاع ۲ برج فناوری الکترونیک که در این استان دارد یا برج دوم را بسازد و یا شهرک فناوری جدیدی داشته باشیم.

سردار طلایی نیک افزود: برای اصفهان نیز منطقه ویژه صنایع هوایی را با ظرفیت قبلی که داشتیم دنبال می‌کنیم و در مجموع شرکت‌های فناور در حوزه صنایع دفاعی به بخش خصوصی می‌آیند.

به گفته وی، سال گذشته ۷۹ هزار میلیارد تومان وزارت دفاع با بخش خصوصی کار کرد.

معاون توسعه مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی و امور مجلس وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: همه فعالیت‌های وزارت دفاع با اتکا به بودجه و منابع مالی دولتی نیست و از منابع غیر دولتی نیز استفاده می‌شود.

سردار طلایی نیک افزود: از ۷۹ هزار میلیارد تومان ۴۵ درصد آن با شرکت‌های دولتی و دانش بنیان است و یک هزار شرکت دانش بنیان با وزارت دفاع همکاری و قرارداد دارند.

وی اضافه کرد: زیست بوم صنعت دفاعی کشور منحصر به صنایع درونی نیست و هدف این است که زیست بوم به صورت مشارکت و فعال با بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان باشد.

استان مرکزی ۱۳۰ شرکت دانش بنیان دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.