وزیر کشور:

به ایران باید مدال حقوق بشر داد نه به مدعیان آن

وزیر کشور گفت: بالغ بر ۵ میلیون پناهنده با وجود تحریم ها در ایران حضور دارند و باید به این کشور باید مدال حقوق بشر داد.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، مراسم روز جهانی پناهنده امروز با حضور و سخنرانی احمد وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران، عبدالله مبینی، ریاست سازمان ملی مهاجرت وزارت کشور، اشتفان پریزنر، هماهنگ کننده مقیم سازمان ملل متحد، اینا گلداکو، جانشین نماینده کمیسر عالی سازمان ملل و تنی چند از مقامات و مهاجران در سالن وزارت کشور برگزار شد.

وحیدی، وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران در مراسم روز جهانی پناهنده با انتقاد از رویکرد متناقض غربی ها درباره مسأله پناهندگان، سیاست دوگانه درباره حقوق بشر و پناه دادن کشورهای غربی به تروریست ها به جای استقبال از پناهجویان واقعی گفت که به ایران باید مدال حقوق بشر داد نه به مدعیان.

وحیدی با اشاره به پذیرایی دولت و ملت ایران از پناهجویان در طول ۴۴ سال گذشته اعم از مهاجران عراقی در مرزهای غربی و کمک‌های مستمر به پناهجویان افغانستانی از مرزهای شرقی گفت: ما امروز از ده‌ها کشور در ایران، آواره و پناهنده داریم هرچند فراوانی این پناهندگان، بیشتر از افغانستان است.

وحیدی افزود: در حالی که آغوش ملت ما برای ستم دیدگان باز است اما متأسفانه آغوش برخی از این کشورهای غربی به روی تروریست‌ها باز است.

وحیدی با تأکید بر نقش سیاست‌های غربی در مسأله فلسطین و سوریه گفت: آوارگان سوری نیز در اثر حمایت از تروریست‌ها ایجاد شدند؛ مردم سوریه چه گناهی دارند که باید پناهنده و آواره شوند آن‌هم به خاطر تروریست‌هایی که به اعتراف رئیس جمهور آمریکا، این گروه تروریستی ساخته و پرداخته خود دولت آمریکا است؟ خودشان گفتند داعش را ما درست کردیم. وضعیت اوکراین و آواره شدن مردم آن با اصرار برخی طرف‌ها بر حضور ناتو در این منطقه نتیجه چه بود؟

وی افزود: آغوش ملت ما بر اساس آموزه‌های انسانی، اسلامی و اخلاقی باز است اما اینها دیده نمی‌شود و برخی از این دولت‌ها، در اظهار نظرهایشان ایران را به عنوان ناقض حقوق بشر محکوم می‌کنند. ایرانی که بالغ بر ۵ میلیون پناهنده را در کشوری پذیرا شده که در اوج تحریم دولت‌های غربی قرار دارد. به این کشور باید مدال حقوق بشر داد.

وحیدی همچنین خواستار حمایت سازمان ملل از جمهوری اسلامی ایران در موضوع پناهندگان شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۲:۵۱ ۰۸ تير ۱۴۰۲
خب شما واقعا گویا از اوضاع خبر ندارید تمام شهرها ومحلات مترو اتوبوس ها حاشیه شهرها پر شده از مهاجرین وخانوادها با چندین فرزند متعدد .یعنی واقعا امروز درشهرها بحران جمعیتی وفرهنگی بوجود امده .هر مهاجر هزار کار دارد درآمد،شغل ،مسکن،آموزش ،بهداشت و..هزار کار دارد وقتی ایران دسترسی به منابع افغانستان برای مخارج اینها ندارد باید اینها را تشویق به ماندن در وطن خود و کمبودی اگر دارند در وطن خودشان حل کنند افغانستان همه چیزی دارد با منابع و معادن زیاد .فقط قیمت لتیوم اآن را هزار میلیارد دلار برابر با کل پول نفت عربستان برابر دانسته اند که چین قرار است استخراج و گفته با استخراج آن یک میلیون شغل مستقیم وغیر مستقیم ایجاد می کندوچندین استان را بازسازی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۴ ۰۸ تير ۱۴۰۲
سلام خدمت مسئولین محترم .ما اتباع خارجی(شیعه) داخل ایران حامی ولایت فقیه و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم لبیک یا خامنه ای. ولی مشکلات زیادی داریم از تردد گرفته تا گواهینامه رانندگی اتباع حساب بانکی و سیم کارت و بیمه وغیره لطفا بعد گذشت ۴۰سال از عمرمان هنوز در حسرت خیلی از امکانات اولیه هر پناهنده که حق قانونی هست ولی تو ایران خیر .لطفا مشکلات رو حل کنید ماهم انسانیم مسلمانیم فقط آواره یم پناه آوردیم اول به خدا وبعد به شما پناه آوردیم با تشکر...
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۰:۵۳ ۰۸ تير ۱۴۰۲
همه تابع ولایت واهل بیت وائمه هستیم. ایران کشور مهاجرپذیر نبوده ونیست .مهاجرین برای جنگ روس موقتا امدند وبعد برگردند.خب هرکشوری قانون خودش را دارد .شما می توانید به کشور خود برگشته وزندگی کنید مانند بقیه مردم در افغانستان.امروز متاسفانه با این نوع بهانه ها تمام شهرها ومحلات ایران پر از مهاجر قانونی وغیر قانونی شده که درحال تبدیل به بحران است.درحالی که با یک گشت در افغانستان هیچ کمبودی از نظر غدا ومیوه ونان ودارو وخدمات شهری وجود ندارد واین قضیه بیرون امدن به طرف ایران به ضرر هر دو کشور است.
آخرین اخبار