مرمت مسجد جامع دزفول در دستور کار

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: مرمت مسجد جامع دزفول در دستور کار اداره میراث فرهنگی این شهرستان قرار دارد.

حمیدرضا خادمخوزستان سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول گفت: اداره میراث فرهنگی این شهرستان بر حسب وظایف ذاتی خود استحکام‌بخشی این مسجد را با همکاری اداره اوقاف در دستور کار قرار داد.

او با بیان این که دزفول از شهرستان‌های تاریخی و مهم استان خوزستان است که آثار تاریخی متعددی دارد، یادآوری کرد: مسجد جامع نیز از جمله بنا‌های شاخص تاریخی شهر است که برای حفاظت هر چه بیشتر از بنای آن هر گونه عملکردی که لازم باشد را اجرایی خواهیم کرد.

وی با اشاره به این که با هیات امنای مسجد جامع هماهنگی‌های لازم انجام شده است، گفت: درصددیم تا کارشناسان میراث فرهنگی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای بررسی وضعیت مرمت و استحکام‌بخشی این مسجد کار‌های مطالعاتی را طراحی و اجرا کنند.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول، عنوان کرد: در صورت تخصیص اعتبار در زمان مناسب و به میزان مورد نیاز کار‌های مرمتی و استحکام‌بخشی این مسجد آغاز خواهد شد.

خادم ادامه داد: استمرار مرمت برای جلوگیری از هر گونه آسیب احتمالی به این مسجد تاریخی است و اکنون فقط خواستار تامین و تخصیص بودجه برای آغاز کار مرمت هستیم که در امر مرمت بنا‌های تاریخی زمان بسیار اهمیت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.