اتمام مرحله اول مرمت مسجد دروازه دزفول

معاون میراث فرهنگی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان از اتمام مرحله مرمت مسجد دروازه دزفول خبر داد.   

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مرجان شوشتری، معاون میراث فرهنگی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت:  کار مرمت مسجد تاریخی دروازه دزفول با تأمین اعتبار از سوی هیات این مسجد تاریخی آغاز شد.

وی افزود: عمده‎ترین مشکل این بنا، رانش دیوار شرقی آن در طول زمان بود که این دیوار منفرد حدود 60 سال قبل دچار رانش شد و در همان زمان با اجرای دیوار آجری رفع خطر شد.

شوشتری بیان داشت: کل دیوار را مستندنگاری و مصالح قدیم و تزئینات آن همانند کاشی‎ها را تفکیک، دسته‎بندی و کدگذاری کردیم و تصمیم بر آن شد تا دیوار براساس الگوی اولیه آن اجرا شود

معاون میراث فرهنگی مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان عنوان کرد: که طی سال‎های گذشته در بخش‎های زیرین دیوار شرقی سنگ‎هایی با ارتفاع یک متر کار شده‎اند بخش‎های فرسوده آجری مرمت کامل شد و به پایان رسید.

 وی بیان داشت:  شروع این پروژه را از اسفند 96 بود که پس از اتمام نمای دیوار شرقی فاز اول پروژه مرمت به طور کامل به اتمام خواهد رسیدو در فاز بعدی مرمت هدف ما این خواهد بود که نظم خاصی به 7 حجره  مسجد بدهیم و آن‎ها را ساماندهی کنیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.