آخرین جزییات از اتمام پروژه بهسازی خیابان دانشگاه زاهدان

معاون امور عمرانی و زیر بنایی شهرداری زاهدان گفت: قرارداد ما برای انجام عملیات بهسازی و آسفالت خیابان دانشگاه زاهدان سه ماهه بوده چرا که حجم عملیات بالا است.

عباس یعقوبی‌نیا  گفت: در این راستا حجم عملیات را به شیوه تثبیت سیمانی کم کرده‌ایم تا زمان به حداقل برسد به این علت که تنها خیابان جنوبی و شمالی شهر، خیابان دانشگاه و امیرالمؤمنین است که مردم از آن برای تردد از شمال به جنوب و برعکس استفاده می‌کنند.

وی ادامه داد: برای انجام این عملیات دستگاه‌های پیشرفته تثبیت بستر آسفالت مانند دستگاه دبلیو. آر و‌ای و غلتک‌های خاص را از شهرستان‌ها وارد و کار را انجام دادیم.

این مسوول شهرداری زاهدان بیان کرد: با وجود اینکه تمام تلاشی که در شورای ترافیک انجام دادیم که راه یک هفته به طور کامل بسته و ما عملیات را در بازه کمتری انجام دهیم، اما این کار امکان‌پذیر نبود و مردم حفاظ و نرده‌ها را برداشته و اقدام به تردد کرده که این امر اختلال ایجاد کرد و در این ارتباط یک دستگاه خراب و علتی بر تأخیر در انجام کار شد.

وی با بیان اینکه برای تعمیر دستگاه تعمیرکار از تهران به زاهدان منتقل شد، گفت: در انجام هر عملیاتی باید از دستگاه‌های مرتبط همانند حفاری، مخابرات، برق و آب استعلام گرفت که دراین‌رابطه مشکل خاصی نداشته‌ایم.

یعقوبی نیا تصریح کرد: یک سری فونداسیون بسیار بزرگ زیر پل این خیابان در ابعاد ۵ در ۵ در ارتفاع یک متر و نیم که حتی قادر به تخریبش نبودیم، کار انتقال آن را انجام دادیم در بعضی نقاط لوله‌های فاضلاب فرسوده پیدا کردیم که با اصلاح و تعویض لوله‌های قدیمی در این راستا زمان از دست دادیم.

وی افزود: اکنون کار برای آسفالت آماده است و از امروز یکشنبه طی مدت یک هفته پروژه را با تلاش پوشش خواهیم داد تا مشکل مردم نیز رفع شود.

ضرب العجل دادیار حقوق عامه به شهرداری زاهدان

سرپرست معاونت حقوق عامه دادستانی مرکز سیستان و بلوچستان گفت: کنده کاری‌ها در برخی نقاط که جزء خیابان‌های اصلی زاهدان هم محسوب می‌شوند بیشتر از یک سال است که انجام شده، اما هیچ اصلاح و تعمیری صورت نگرفته و شهرداری آن محل را به حال خود رها کرده و رسیدگی نکرده است.

ابوالفضل احمدزاده   اظهارکرد: یکی از پروژه‌های عمرانی که مدت زمان اجرای طولانی آن گلایه‌مندی مردم را به دنبال داشته بهسازی خیابان دانشگاه است، که علت اصلی آن طولانی شدن روند زیرسازی، بهسازی و ایجاد آسفالت معابر از سوی شهرداری هست که به غیر از تبعات اجتماعی تحمیل شده، بار ترافیکی بسیار سنگینی را ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: متأسفانه در حال حاضر، شهرداری که باید با عوامل سد معبر برخورد کند خودش به عامل اصلی انسداد معابر تبدیل شده، چون در زمانی که یک معبر را مسدود می‌کنند باید مسیر‌های جایگزین را معرفی کنند که این مهم انجام نشده و با این امر موجبات نارضایتی مردم را فراهم کرده‌اند.

این مسوول قضایی زاهدان تصریح کرد: یکی دیگر از ایرادات کار شهرداری، عدم قراردادن و جانمایی تابلو‌های هشدار دهنده لازم در این خیابان‌هاست که با توجه به تاریکی خیابان‌ها می‌تواند برای مردم خطرآفرین باشد که نسبت به رفع آن نیز باید در اسرع وقت و قبل از وقوع حادثه اقدام کنند.

وی بیان کرد: شنیده شده مسوولان شهرداری علت تأخیر را نبود آسفالت اعلام کرده‌اند که در این خصوص نیز باید اعلام کرد اگر آسفالت مورد نیاز مهیا نبوده پس چرا به تخریب و مسدودسازی خیابان‌ها اقدام کرده‌اید که این موضوع هم در صورت صحت حاصل بی‌تدبیری بوده است.

احمدزاده خطاب به مدیران شهرداری تأکید کرد: نهایتاً طی مدت سه هفته آینده مهلت دارید تا تمام کنده‌کاری‌ها، آسفالت معابر و خیابان‌ها را به اتمام رسانده و مسیر‌ها زیر بار ترافیک برود و اگر در مدت زمان قانونی تعیین شده محقق نشود ترک فعل عوامل دخیل محرز شده و با آن‌ها برخورد قضائی لازم انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار