امام جمعه اردبیل:

جامعه ما تشنه پیام نهضت حسینی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: جامعه اسلامی ما امروز بیش از هر زمان دیگر تشنه پیام و معارف نهضت حسینی است.

آیت‌الله سید حسن عاملی در همایش تجلیل از خادمان حسینی در حسینیه ثارالله روستای «خانکندی» نمین اظهار کرد: تعیین رهبری صالح جامعه محور اصلی حادثه کربلا بود که امام حسین (ع) به شایستگی توانست این مأموریت خطیر را در مسیر اصلاح و هدایت جامعه انجام دهد.

او تصریح کرد: نباید پیام و فکر اصلاح‌گرایانه امام حسین (ع) در مسیر هدایت جامعه با ابزار‌ها و برخی رویکرد‌های ظاهری به فراموشی سپرده شود بلکه بهتر است فکر، اندیشه و پیام نهضت حسینی در جامعه ترویج پیدا کند.

امام جمعه اردبیل گفت: امام حسین (ع) در حالی که می‌توانست به راحتی پیشنهادات یزید را پذیرفته و در جامعه زندگی عادی داشته باشد که به هیچ وجه زیر بار ظلم و ستم نرفت و به صراحت اعلام کرد که حاکمیت ظالم و استبدادی یزید را نمی‌پذیرد و شایسته است امت من نیز زیر بیرق ظلم و ستم نروند.

آیت‌الله عاملی افزود: امام حسین (ع) امروز نیز با افکار و اندیشه‌های ظالمانه و پلید کار دارد چرا که اگر ظلم و تعدی مستکبران را بپذیریم در حقیقت شیعه و پیرو امام حسین (ع) نیستیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در کنار حریت و آزادگی و شجاعتی که امام حسین (ع) و یارانشان در دشت نینوا به نمایش گذاشتند این نهضت عظیم بعد از قرن‌ها همچنان پیام روشنی بر امت اسلامی دارد تا به هیچ وجه ظلم و تعدی جبهه کفر و استبدادی را نپذیرند.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل اضافه کرد: امت اسلامی تمام سختی‌ها، دسیسه‌ها، فتنه‌ها و مشکلات را تحمل کرده تا راه و مسیر ارزشی و معنوی اسلام و حقانیت قرآن به فراموشی سپرده نشود و ضرورت دارد با تقویت همین نگاه ارزشی جامعه اسلامی را به سمت سعادت واقعی هدایت کنیم.

آیت الله عاملی بیان کرد: ضعف توحیدی و اعتقادی مردم را نیز می‌توان با نگاه درست و عقلانی رفع کرد تا شرایط بهتری را در جامعه و حرکت‌های تحولی شاهد باشیم.

او قیام سالار شهیدان امام حسین (ع) را عامل وحدت و همگرایی امت اسلامی در برابر جبهه کفر یاد کرد و ادامه داد: امروز نیز جمهوری اسلامی ایران به عنوان مظهر حاکمیت دینی در برابر قلدرمعابی‌های آمریکا و یزیدیان زمان ایستاده و اجازه نمی‌دهد تا شرف و عزت ملت ایران خدشه‌دار شود.

امام جمعه اردبیل فرا رسیدن ماه محرم، ماه عزای حسینی را گرامی داشت و اظهار کرد: اهل تسنن در عزاداری اهل بیت همواره پیشقدم بوده و در این زمینه سنگ تمام گذاشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار