قزل سفلی:

برنامه‌ریزی در عرصه تعلیم و تربیت فارس راهبردی و یکپارچه باشد

معاون استاندار فارس با تاکید بر یکپارچگی و انسجام حوزه تعلیم و تربیت در این استان، گفت: باید در برنامه ریزی‌های نظام مقدس تعلیم و تربیت با نگاه راهبردی و پیوسته اقدام شود چرا که عملکرد‌های این حوزه در کنار یکدیگر معنا پیدا می‌کند.

اسماعیل قزل سفلی سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس در آیین تکریم و معارفه مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس گفت: یادگیری فراگیرترین رفتار انسان در طول حیات او است، اما در این زمینه ارزش زمان‌ها یکسان نیست و یادگیری در دوره کودکی عمیق‌ترین، پایدارترین، موثرترین آموزش است.

او گفت: این دوران طلایی دوران شگل گیری فرهنگ‌ها و ظرفیت‌های ملی یک جامعه نیز هست که در اختیار نهاد‌های متولی تعلیم و تربیت از جمله کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان است.

قزل سفلی با بیان اینکه آنچه امروز رخ داده، نتیجه برنامه‌های دیروز است و فردای جامعه نیز با اقدامات امروز رقم می‌خورد، گفت: آنچه در خانواده، رسانه، مدرسه، کانون پرورش فکری و تلویزیون به دانش آموزان ارایه می‌شود اگر هدفمند و یکپارچه نباشد، منجر به از دست رفتن این فرصت طلایی می‌شود.

او گفت: امروز کشور ایران در یک جنگ شناختی قرار دارد که کودکان و نوجوانان را هدف قرار داده و اگر چه رسانه بستر آن است، اما انسان نقش آفرین آن است.

سرپرست معاونت استانداری فارس گفت: اگر نهاد تعلیم و تربیت این شرایط را به خوبی فهم، مقابله و کنشگری نکند آینده انقلاب اسلامی به خطر می‌افتد و همگی در این اتفاق مسئول هستیم.

او با تاکید بر لزوم هماهنگی دستگاه‌های متولی نهاد تعلیم و تربیت، بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان باید به عنوان عضوی از شورای آموزش و پرورش استان و نهاد تعلیم تربیت کار مختص به خود و با قواعد خاص، اما در راستای رسیدن به هدف مشترک ساختن نسل آینده برای آینده انقلاب اسلامی انجام دهد.

قزل سفلی یادآور شد: موضوع تربیت بیش از ۹۰۰ هزار دانش آموز است تا ضمن شناخت استعداد‌ها بستر ساز شکوفایی آن فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.