ماراتن ۵۲ هزار نفری کنکور در آذربایجان‌غربی

معاون آموزشی دانشگاه ارومیه گفت: نزدیک به ۵۲ هزار نفر در آزمون گروه‌های پنجگانه در سراسر آذربایجان غربی رقابت می‌کنند.

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در آذربایجان‌غربی گفت: ۵۱ هزار و ۶۲۶ داوطلب در نوبت دوم آزمون کنکور سراسری ۱۴۰۲ فردا و پس فردا در آذربایجان غربی همزمان با سراسر کشور با هم رقابت می‌کنند.

دکنر سجاد چهرگانی افزود: امروز در نوبت صبح این آزمون در آذربایجان غربی ۱۷ هزار و ۶۱۳ داوطلب در گروه انسانی و ۳ هزار و ۲۸۳ گروه ریاضی رقابت می‌کنند و عصر امروز نیز آزمون گروه هنر با شرکت هزار و ۷۸۸ داوطلب برگزار خواهد شد.

به گفته این مقام  مسئول، آزمون گروه آزمایشی علوم ریاضی و علوم انسانی صبح روز چهارشنبه همزمان با ۱۴ تیرماه، آزمون گروه هنر بعد از ظهر چهارشنبه، گروه آزمایشی علوم تجربی صبح پنجشنبه ۱۵ تیرماه و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی نیز بعد از ظهر پنج شنبه برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: در استان آذربایجان غربی ۲۵ هزار و ۴۰۰ داوطلب در گروه علوم تجربی، ۱۷ هزار و ۶۱۳ داوطلب در گروه علوم انسانی، سه هزار و ۲۸۳ داوطلب در گروه علوم ریاضی، یک هزار و ۷۸۸ داوطلب در گروه هنر و سه هزار و ۵۴۲ داوطلب نیز در گروه زبان با هم به رقابت خواهند پرداخت.

چهرگانی با اشاره به استقبال دختران از کنکور سراسری امسال ادامه داد: ۶۰ درصد از داوطلبان کنکور امسال زن هستند و ۴۰ درصد داوطلبین نیز مرد هستند.

وی با درخواست از داوطلبین در راستای احترام به قوانین کنکوری گفت: داوطلبان کنکور می‌توانند محل حوزه آزمون خود را از قبل شناسایی کرده و با توجه به مسافت منزل خود تا محل آزمون، تمهیدات لازم جهت حضور به موقع در محل آزمون را مد نظر قرار دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.