مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان:

کاهش شنوایی، بیشترین بیماری شناسایی شده در بین شاغلین صنایع زبرخان

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان کاهش شنوایی را بیشترین بیماری شناسایی شده در بین شاغلین صنایع این شهرستان عنوان کرد.

حامد سلیمانی مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان در همین خصوص از ارائه بیش از ۱۶۰۰ خدمت در مرکز معاینات سلامت شغلی شهرستان زبرخان خبر داد و گفت: طی سه ماهه اول امسال بیش از ۱۶۰۰ خدمت به ۴۵۰ نفر از شاغلین صنایع شهرستان زبرخان در مرکز معاینات سلامت شغلی شهرستان زبرخان، ارائه شده است.

او افزود: خدمات انجام شده این مرکز شامل شنوایی سنجی، بینایی سنجی، نوار قلب، نمونه‌گیری خون و ادرار، اسپیرومتری، معاینات پزشک و ارائه نظریه کارشناسی بهداشت حرفه‌ای است که پس از انجام این معاینات، غربالگری بیماری‌ها انجام و به منظور پیگیری و رفع مشکل به اطلاع شاغلین و کارفرمایان می‌رسد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان ادامه داد: معاینات و آزمایش‌های این واحد، مطابق با قوانین کار و تأمین اجتماعی باید سالی یک بار، برای کلیه شاغلین شرکت‌ها و کارگاه‌های مشمول قانون کار انجام شود که تمامی این معاینات و آزمایش‌ها اعم از دوره‌ای و بدو استخدام، در این مرکز انجام می‌شود.

سلیمانی بیان  کرد: بیماری‌هایی که در فصل بهار این مرکز شناسایی شده شامل ۲۸ مورد کاهش شنوایی شغلی، ۱۱ مورد فشار خون بالا و ۵ مورد دیابت بوده است.

او در ادامه از افزایش ۴۰ درصدی خدمات ارائه شده در آزمایشگاه‌های شهرستان زبرخان خبر داد و تصریح کرد: طی سه ماهه ابتدایی سال ۱۴۰۲، تعداد مراجعین به آزمایشگاه‌های شهرستان زبرخان، ۵۸۴۵ نفر بوده که نسبت به سه ماهه اول سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان زبرخان تاکید کرد: در بازه زمانی بهار ۱۴۰۲، تعداد خدمات ارائه شده به همشهریان ۴۲ هزار و ۹۲۵ خدمت بوده که شاهد افزایش حدود ۴۰ درصدی نسبت به بهار سال قبل بودیم.

سلیمانی از پوشش ۱۰۰ درصدی طرح مکمل یاری دانش آموزان مقاطع متوسطه این شهرستان خبر داد و اظهار کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۱ - ۱۴۰۲، تعداد ۵۰۴۴ دانش‌آموز شهرستان زبرخان، در مقاطع متوسطه اول و دوم، دخترانه و پسرانه، ضمن آموزش موارد تغذیه‌ای، مکمل ویتامین(D) به صورت ماهیانه، دریافت کردند.

او افزود: در مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه با ۲۴۵۰ دانش‌آموز، علاوه بر مکمل یاری، با ویتامین(D)، آهن یاری نیز در طول سال تحصیلی، صورت گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.