همه مردم استان کرمانشاه تا پایان امسال از طرح پزشک خانواده برخوردار می‌شوند

معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: همه مردم استان کرمانشاه تا پایان سال جاری از طرح پزشک خانواده به منظور دسترسی به خدمات سلامت و ارتقای آن برخوردار می‌شوند.

ابراهیم شکیبا معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به اجرای طرح پزشک خانواده و بیمه روستایی در شهرستان گیلانغرب از سال ۸۳ و برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع (پزشکی خانواده شهری) هم اکنون این برنامه در پنج شهرستان استان عملیاتی شده است.

برنامه پزشکی خانواده و نظام ارجاع یکی از مهم‌ترین روش‌های افزایش دسترسی و بهره‌مندی عادلانه مردم از خدمات سلامت است که با سابقه ۸۰ ساله در برخی از کشورها، موجب دسترسی مناسب‌تر و ارتقای کمی و کیفی خدمات سلامت شده است.

وی اظهار کرد: هم اکنون پنج شهرستان استان کرمانشاه شامل روانسر، ثلاث باباجانی، قصرشیرین، دالاهو و گیلانغرب که زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت شهری دارند طرح پزشک خانواده به طور کامل در آن‌ها اجرا شده است.

رئیس شبکه بهداشت استان کرمانشاه در ادامه از حمایت‌های فرماندار گیلانغرب در راستای پیشرفت و ارتقاء حوزه بهداشت و سلامت شهرستان گیلانغرب و همکاری بسیار خوب قدردانی کرد.

شکیبا با قدردانی از تلاش‌های ارزنده رییس سابق شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: امید است رییس جدید این شبکه در امور محوله موفق باشند و به انتظارات مردم در این شهرستان به بهترین نحو پاسخگو باشند.

فرماندار گیلانغرب نیز با قدردانی از زحمات ارزنده رییس سابق بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: جایگاه بهداشت و درمان در شهرستان گیلانغرب به واسطه مسافت و فاصله‌ای که با مرکز استان دارد متفاوت‌تر از شهرستان‌های دیگر است و از این رو نیازمند توجه بیش از پیش است.

«وحید محمدی» افزود: اعتبارات خوبی برای شبکه بهداشت و درمان شهرستان گیلانغرب در سفر رییس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه به گیلانغرب جذب شد که قابل قدردانی است.

وی اظهار کرد: از مدیر جدید شبکه انتظار می‌رود توجه ویژه به نیرو‌های شبکه بهداشت و درمان داشته باشند، زیرا که آن‌ها به عنوان بازوان مدیر شبکه هستند و به طور قطع تاثیر بسزایی در پیشبرد اهداف سلامت خواهند داشت.

دکتر «علی ویسی» رییس جدید شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب نیز گفت: با افتخار و با تمام توان آماده خدمت به مردم شهید پرور شهرستان گیلانغرب هستم و با توجه به این که سال‌ها در خدمت مردم این شهرستان بوده ام هدفم خدمت به این مردم است و از آنجایی که از مشکلات آگاهی کامل دارم تمام تلاش خود را در رفع این مشکلات انجام خواهم.

در این مراسم از زحمات دکتر «مریم فتاحی» مدیر پیشین شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب قدردانی و دکتر «علی ویسی» به عنوان مدیر جدید این شبکه معرفی شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار