مقام زن در دین اسلام والا است

بانوی مسلمان ژاپنی گفت: زنان در دین اسلام دارای جایگاه و مقام بالا هستند و جایگاه زنان در اسلام خیلی محترم است.

فاطمه (اتسوکو) هوشینو در اردوی دوم تشکیلاتی منهاج ویژه بانوان در دانشگاه پیام نور شهرکرد به مناسبت روز عفاف و حجاب افزود: یکی از بهترین الگوها، حضرت معصومه (س) است و امیدواریم بتوانیم از ایشان الگو بگیریم.

وی با اشاره به اینکه در ژاپن حدود ۱۸ سال پیش با قرآن و اهل بیت آشنا شدم، گفت: از روی کنجکاوی به دنبال مطالعه در خصوص اسلام رفتم و متوجه شدم که دین اسلام کامل است و می‌تواند به سوالاتم جواب دهد.

این بانوی مسلمان افزود: در ژاپن مسلمان و شیعه شدم، ۱۳ سال پیش توفیق بزرگی نصیب من شد که به سرزمین خجسته ایران با وجود ولایت فقیه مهاجرت کنم.


بیشتر بخوانید


هوشینو گفت: در کشور ژاپن مانند برخی کشور‌های جهان ۲ آیین و دین وجود دارد که مردم بر این آیین‌ها معتقد هستند و این نشان می‌دهد که مردم دین و آیین خاص مقید نیستند و من علاوه بر این ۲ دین با مسیحیت نیز آشنایی داشتم.

وی با اشاره به اینکه عموی او مسیحی است و هم اکنون در ژاپن استاد انجیل است، گفت: عمو چندین سال سعی می‌کردند من را مسیحی کنند و من با مسیحیت نیز آشنایی کاملی دارم.

این فعال حوزه زنان اظهار داشت: تبلیغات ضد اسلام و مسلمان در رسانه‌های مختلف زیاد بود و رسانه‌ها درباره اسلام یا مسلمانان منفی صحبت می‌کنند که این امر موجب کنجکاوی من شد و با مطالعه دین اسلام به این مسیر هدایت و مسلمان شدم.

وی به جایگاه زنان در آیین‌ها و دین‌های مختلف اشاره کرد و گفت: رسانه‌های مختلف درتلاش هستند که مسلمانان را عقب افتاده از جامعه نشان دهند که مانند صد‌ها سال پیش زندگی می‌کنند و هیچ بوی از علوم و فرهنگ نبردند، در حالی که در قرآن آیه‌های متعددی راجع به علوم مختلف وجود دارد که علوم معاصر هم هنوز به این آیات پی نبرده است.

هوشینو افزود: در آیه دیگر قرآن آمده که ملاک برتری انسان این نیست که انسان زن باشد یا مرد، یا از قوم خاصی باشد، ملاک این است که این انسان چقدر مراقب رفتار و افکار خودش برای رضای خالق خودش باشد.

به گفته وی، در دین اسلام، مسلمانان از کشور‌های گوناگون با فرهنگ‌ها و ظاهر گوناگون یک قبله دارند و به زبان عبادت می‌کنند.

منبع: ایرنا

برچسب ها: عفاف و حجاب ، اهل بیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۲ تير ۱۴۰۲
پس اسلام رو مطالعه نکردی اگه مطالعه درست میکردی و نونت تو این چیزا نبود اینها رو نمیگفتی.
آخرین اخبار