آمریکایی‌ها به دموکراسی در کشورشان بدبین هستند

براساس نتایج یک نظرسنجی بیشتر آمریکایی‌ها به عملکرد دموکراسی در کشورشان خوش بین نیستند.

براساس نتایج یک نظرسنجی تنها ۱ نفر از هر ۱۰ بزرگسال آمریکایی به نحوه عملکرد دموکراسی در آمریکا در جهت منافع عمومی رتبه بالایی می‌دهند.

به گزارش پی بی اس نیوز، اکثر افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند معتقدند سیاست‌های آمریکا در مورد مسائل مختلف از اقتصاد و مخارج دولتی گرفته تا سیاست‌های مربوط به فروش اسلحه، مهاجرت و موضوعاتی از این دست با آنچه در ظاهر نشان داده می‌شود متفاوت است.

براساس داده‌های به دست آمده ۵۳ درصد از افرادی که در این نظرسنجی شرکت کرده اند معتقدند که کنگره آمریکا در حفظ ارزش‌های دموکراتیک عملکرد ضعیفی داشته است این در حالیست که تنها ۱۶ درصد از نحوه عملکرد دولت در این زمینه راضی هستند.

حدود نیمی از افرادی که در این نظرسنجی حضور داشتند معتقدند که دموکراسی عملکردی ضعیف در آمریکا داشته و اعضای دو حزب بزرگ آمریکا یعنی دموکرات‌ها و جمهوری خواهان نقش مهمی در این امر داشته اند.

برخی از تحلیلگران و محققان آمریکایی معتقدند وضعیت اعتماد عمومی و رضایت مردمی از روند دموکراسی در این کشور به درجه نگران کننده‌ای رسیده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۲۴ تير ۱۴۰۲
برای من خیلی جالبه سنبل آنها در موقع رای گیری فیل والاغ است وحالا کسانی خود را انسان حساب نمیکنند اولین اشتباه میزبانی سازمان ملل که برای انسانهای روی کره زمین است به حیوانات داده شده ودومین اشتباه آنها خود را سنبل دموکراسی انسانها میدانند اینها خود را حیوان میخوانند چرا ملتها ِآنهارا قبول دارند
آخرین اخبار