اعزام ۷۰۰ مبلغ مذهبی همزمان با آغاز ماه محرم به مناطق مختلف قزوین

مسوول اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: ۷۰۰ مبلغ مذهبی همزمان با ماه محرم و آغاز آیین‌های سوگواری شهادت سید و سالار شهیدان به مناطق مختلف استان اعزام شدند.

حجت الاسلام حسن محمدی مسوول اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی استان گفت:روحانیون اعزامی در قالب طرح هجرت، پایگاه‌های اجتماعی و امامان محلات در مناسبت‌های مختلف به ویژه ماه محرم فعالیت دارند.

وی اظهار کرد: مبلغان دینی در اماکن مذهبی شهر‌ها و روستا‌ها حاضر شده و در هیات‌ها و مجالس عزاداری به معرفی و تبیین آموزه‌های عاشورای اباعبدالله الحسین (ع پرداخته و در این خصوص سخنرانی می‌کنند.

حجت الاسلام محمدی تصریح کرد: پاسخ به شبهات جوانان، تبیین اهداف قیام سیدالشهدا (ع)، بیان مباحث اعتقادی، اخلاقی، توجه به کاهش آسیب‌های اجتماعی و جهاد تببین، امیدآفرینی، توجه به کانون خانواده، انسجام و وحدت، پاسخگویی به شبهات از جمله برنامه‌های مبلغان در دهه محرم است.

به گفته این مسوول، بیان فضائل و مناقب ائمه اطهار به ویژه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، پاسخ به سوالات، مشاوره، تشکیل مجالس عزاداری و روضه خوانی، راه اندازی هیات‌های مذهبی از برنامه‌های ویژه دهه اول محرم در مساجد به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: ترویج فرهنگ عاشورا، بیان عبرت‌ها و درس‌های عاشورا، بصیرت و هوشیاری مردم در برابر توطئه‌های شوم دشمنان، تحریم‌های اقتصادی و عفاف و حجاب از جمله موضوع‌های سخنرانی مبلغین است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار