مطالعه جلوی انحرافات را در عزاداری‌ها می‌گیرد

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: باید درباره معرفت اهل بیت مطالعه داشت در غیر این صورت تسلیم انحرافات در عزاداری‌ها خواهیم شد.

حجت الاسلام پور آرین مدیر کل تبلیغات اسلامی استان در برنامه گفت و گوی ویژه خبری شبکه قزوین افزود: یکی از ابعادی که باعث آسیب در عزاداری‌ها می‌شود افتادن محافل عزاداری به دست افراد کم سواد و بدون مطالعه است.
 
وی اضافه کرد: یکی دیگر از آسیب‌ها غلبه کردن بعد عاطفی و غفلت از بعد شناختی است.
 
حجت الاسلام پور آرین گفت: اگر هئیتی مبحث قیام عاشورا را درک کرده باشد می‌تواند مفاهیم آن را هم به خوبی منتقل کند و آنجاست که شاهد رشد یافتگی خواهیم بود.
 
وی افزود: سطحی نگری هیئت‌ها خود آسیبی در عزاداری‌ها است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: برای جلوگیری از انحرافات در عزاداری‌ها باید سطح آگاهی خطبا، فضلا، مبلغان، مداحان و مدیران هیئت‌ها را بالا برد.
 
حجت الاسلام پور آرین افزود: برای بالا بردن سطح آگاهی آن‌ها باید یک منظومه فکری درست ایجاد کرد و برنامه ریزی دقیق داشت.
 
وی اضافه کرد: امسال برخلاف سنوات گذشته به جای برگزاری همایش، طرح مباحثه با ۱۰۰ مبلغ جوان را اجرا کردیم که باعث تشخیص میزان شناخت از مفاهیم محرم و صفر و بالا رفتن سطح آگاهی آن‌ها می‌شود.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: باید فعالیت مجموعه دستگاه‌های تبلیغی و فکری طوری باشد تا ثمره کار را بتوانیم در ایام ماه محرم و صفر ببینیم.
 
حجت الاسلام پور آرین افزود: باید به جایی برسیم که در هیئت‌ها برنامه داشته باشیم که این نوع هیئت‌ها در استان کم است.
 
وی اضافه کرد: پارسال در یک اقدام ابتکاری حسینیه مادر و کودک در ۵۰ هیئت راه اندازی شد و در حال توسعه آن هستیم.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: در این حسینه مربیان از طریق لسان کودکان، بازی و نقاشی معارف را به کودکان منتقل می‌کنند.
 
حجت الاسلام پور آرین افزود: نشست‌های نوجوانانه هم با محوریت امام طراحی شده است تا در این نشست‌ها به شبهات نوجوانان و جوانان پاسخ داده شود.
 
وی اضافه کرد: در هیئت‌ها باید به موضوعات روز و مواردی که کانون توجه دشمنان است توجه داشت و به آن‌ها پرداخت.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گفت: یکی از عبرت‌های قطعی عاشور این است که اگر امام زمان خود و در مقابل آن دشمنان را نشناسیم حادثه کربلا تکرار می‌شود.
 
 حجت الاسلام پور آرین افزود:هم اکنون کانون تمرکز دشمن ایجاد یاس و ناامیدی در بین مردم است و باید برای مقابله با آن مولفه‌های امیدآفرینی را بیان کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.