برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۹۰ بقعه استان قزوین

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین از برگزاری سوگواره بصیرت عاشورایی در ۹۰ بقعه متبرکه در استان طی دهه اول ماه محرم خبر داد.

حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: برنامه‌های سوگواره بصیرت عاشورایی از امروز تا ۲۵ شهریورماه امسال همزمان با اول محرم تا آخر صفر در امامزادگان و بقاع متبرکه استان در سه سطح اجرا می‌شود.

وی اظهارکرد: این طرح با هدف تقویت باور‌های دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع عاشورا، اجرای ویژه برنامه‌های مذهبی ماه محرم و اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطبیق آن با نیاز‌های روز جامعه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام مجیدی با بیان اینکه ۷۰ درصد از نیات واقفان این استان مربوط به روضه‌خوانی و سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) است، تصریح کرد: تمام موقوفات و فعالیت‌های وقفی براساس نیت واقفین همان گونه که تعیین شده باید اداره شود و اداره اوقاف نیز تلاش می‌کند نیت واقفین به درستی انجام شود و یک ریال نیز در این حوزه نباید خارج از چارچوب هزینه شود.

به گفته این مسوول، هدف از اجرای این طرح تقویت باور‌های دینی و تبیین اهداف قیام عاشورا با بیان صحیح وقایع نهضت حسینی، اجرای صحیح نیات واقفین با موضوع عزاداری امام حسین (ع) و تطبیق آن با نیاز‌های روز جامعه، استفاده حداکثری از ظرفیت هیات‌های مستقر در بقاع متبرکه به ویژه هیات نوجوانان است.

وی خاطر نشان کرد: برگزاری آیین‌های ویژه‌ای نظیر احلی من العسل و شیرخوارگان حسینی از جمله برنامه‌های ویژه این سوگواره به شمار می‌رود وهمچنین در روز‌ها و شب‌های تاسوعا و عاشورای حسینی مراسم ویژه‌ای در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان قزوین برگزار می‌شود.

استان قزوین دارای ۲۲۶ بقعه متبرکه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.