تمرین نظامی واگنر و نیروهای بلاروس در نزدیکی لهستان

وزارت دفاع بلاروس خبر داد که نیرو‌های واگنر در تمرینات نظامی در نزدیکی مرز لهستان نیرو‌های ویژه بلاروس را آموزش می‌دهند.

یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر در ویدئویی به جنگجویانش در بلاروس خوش‌آمد گفت و به آن‌ها اعلام کرد که در حال حاضر دیگر در جنگ اوکراین شرکت نخواهند کرد، اما به آن‌ها دستور داد تا قدرت خود را برای آفریقا جمع کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع بلاروس گفت: «نیرو‌های مسلح بلاروسی به حضور در برنامه آموزش مشترک با جنگجویان واگنر ادامه می‌دهند.»

وزارت دفاع بلاروس افزود: یگان نیرو‌های عملیات ویژه به همراه نمایندگان واگنر وظایف آموزشی رزمی را در محدوده نظامی برست انجام می‌دهند. نیرو‌های مسلح بلاروس به آموزش مشترک با جنگنده‌های Wagner PMC ادامه می‌دهند. 

در طول هفته، یگان‌های نیرو‌های عملیات ویژه به همراه نمایندگان شرکت‌های نظامی، وظایف آموزشی رزمی را در محدوده نظامی برست انجام خواهند داد. این محدوده در ۵ کیلومتری مرز لهستان قرار دارد. 

مقامات مینسک تصاویری از مربیان نقابدار واگنر را منتشر کرده که صورت آن‌ها مطابق با قوانین این گروه پوشیده شده، آن‌ها سربازان بلاروسی را با خودرو‌های زرهی آموزش می‌دادند و به نظر می‌رسد کنترل هواپیما‌های بدون سرنشین را به آن‌ها یاد می‌دهند.

لهستان در اوایل ماه جاری اعلام کرد که ۵۰۰ نیروی پلیس را برای تقویت امنیت در مرز خود با بلاروس به منظور مقابله با افزایش تعداد مهاجران و همچنین هرگونه تهدید احتمالی پس از نقل مکان مزدوران واگنر به بلاروس اعزام خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۳۵ ۲۹ تير ۱۴۰۲
دامنه ی جنگ درحال گسترش وفراگیر شدن است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۹ تير ۱۴۰۲
چرا روس ها و بلاروس اینقدر اصرار به تجاوز گری دارند ،اون اوکراین این بلاروس
آخرین اخبار