نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان:

برای راه اندازی اردوگاه کبوتر خان، ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است

حجت الاسلام حمیدی گفت: بر اساس برآورد‌های انجام شده، راه اندازی فاز نخست اردوگاه کبوتر خان و تجهیز آن به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حجت الاسلام  ابراهیم حمیدی در بازدید از اردوگاه ماده ۴۲ کبوترخان ضمن اشاره به اینکه این اردوگاه ظرفیت پذیرش ۱۰ هزار زندانی را دارد، گفت: بهره برداری از فاز نخست اردوگاه کبوترخان پس از ایجاد تاسیسات و تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، یک ضرورت است.

او افزود: بر اساس برآورد‌های انجام شده، راه اندازی فاز نخست این اردوگاه و تجهیز آن به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: با راه اندازی فاز نخست این مجموعه زمینه نگهداری، بازپروری و کارآموزی حدود ۴ هزار زندانی فراهم می‌شود.

او تصریح کرد: یکی از مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری به استان کرمان، اختصاص ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل این اردوگاه بوده است که ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی تامین شده و ۵۰ میلیارد تومان باید از محل اعتبارات ملی تامین شود.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان اظهار امیدواری کرد: با همت و پیگیری مقامات و مسئولان استانی و کشوری در مرحله نخست، شاهد افتتاح فاز نخست این اردوگاه باشیم تا اقداماتی که تاکنون انجام شده است، عبث و بیهوده نباشد؛ زیرا بخش‌هایی از این ساختمان‌ها در حال استهلاک هستند و باید سریعا نسبت به بهره برداری و نگهداری از آن‌ها اقدام شود.

او با اشاره به اینکه اردوگاه کبوترخان جزو ۸ پروژه‌ای است که احداث آن‌ها در سال ۱۳۷۹ از سوی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در کشور آغاز شده است، افزود: این اردوگاه‌ها در برخی استان ها، احداث شده و به بهره برداری رسیده است.

حجت الاسلام حمیدی ضمن بیان اینکه هدف از احداث و راه اندازی اردوگاه‌های ماده ۴۲، نگهداری زندانیان مواد مخدر و حرفه آموزی به آنان است، تاکید کرد: ۲۳ سال از کلنگ زنی این پروژه در استان کرمان می‌گذرد و به دلیل مشکلات مختلف از جمله نبود تامین اعتبارات لازم، تاکنون هیچ یک از فاز‌های آن تکمیل نشده است.

او تصریح کرد: استان کرمان با وجود حجم بالای زندانیان مرتبط با جرائم حوزه مواد مخدر و نیز به دلیل قرار گرفتن در مسیر ترانزیت مواد مخدر به منظور نگهداری، بازپروری معتادان متجاهر، حرفه آموزی و ایجاد امکان انتقال زندانیان بومی استان که در سایر زندان‌های کشور حضور دارند، نیاز مبرم به تکمیل و راه اندازی اردوگاه ماده ۴۲ دارد.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر اینکه  بهره برداری نکردن از این پروژه به دلیل نبود اختصاص اعتبارات موردنیاز بوده است، گفت: هم اکنون نمی‌توانم بگویم که قصوری در اجرای این پروژه وجود داشته یا خیر؛ اما پس از بررسی‌های لازم از سوی سازمان بازرسی و سایر واحد‌های نظارتی در صورت احراز ترک فعل و قصور در روند احداث، تکمیل و بهره برداری از این پروژه، مراتب از سوی دستگاه قضایی با عنوان ترک فعل مورد برخورد قانونی قرار خواهد گرفت.

رضا ذوالفعلی نژاد، مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: روند اجرایی پروژه اردوگاه کبوترخان رفسنجان به دلیل نبود تامین اعتبارات لازم ۲۳ سال به طول انجامیده است.

 او با اشاره به اینکه فاز نخست این پروژه با ظرفیت پذیرش ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار نفر زندانی، به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: این پروژه در صورت تامین اعتبارات لازم، طی یک سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

 ذوالفعلی نژاد بیان کرد: با هدف ساماندهی و حرفه آموزی زندانیان مواد مخدر مقرر شد اردوگاه‌های ماده ۴۲ در ۸ نقطه از کشور راه اندازی شود که یکی از این اردوگاه‌ها در کرمان بوده است.

او با اشاره به اینکه وسعت اردوگاه ماده ۴۲ کرمان، ۵۵ هکتار است که ۵۳ هکتار آن محصور است، بیان داشت: این اردوگاه در مجموع ۱۷۵هزار متر مربع پیش بینی شده است که هم اکنون  ۵۲ هزار مترمربع فضای تاسیساتی، موتورخانه و فضای اداری و خوابگاهی در حال احداث می‌باشد.  

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان کرمان گفت: در سفر ریاست جمهوری به استان کرمان، ۶۰ میلیارد تومان اعتبار به این اردوگاه اختصاص یافته است که ۱۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی و ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی بوده است.

او ضمن بیان اینکه بیشترین زندانیان استان کرمان با ۵۳ درصد فراوانی، مربوط به مواد مخدر هستند، افزود: برای راه اندازی فاز اول این اردوگاه نیاز به اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی است که بایستی به همت شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور، استاندار به عنوان رییس شورای تامین استان، سازمان مدیریت برنامه ریزی کشور و سازمان زندان‌ها تامین اعتبار و راه اندازی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.