لهستان: در حال رصد رزمایش گروه واگنر و نظامیان بلاروسی هستیم

لهستان از رصد رزمایش مشترک گروه واگنر و نظامیان بلاروسی در نزدیکی مرز‌های خود خبر داد.

تمرد گروه واگنر از دستورات رهبری روسیه باعث شد بحرانی ۴۸ ساعته در این کشور رخ دهد. در نهایت میانجیگری الکساندر لوکاشنکو، رئیس جمهور بلاروس به این قائله پایان بخشید. پیرو تصمیمات بعدی در این زمینه، گروه واگنر در کشور بلاروس مستقر شد، تصمیمی که با ابراز نگرانی کشور‌های همسایه این کشور همراه بود. لهستان که در جنگ جهانی دوم سابقه تجاوز همزمان آلمان و شوروی را در خاطره دارد، یکی از کشور‌هایی بود که این موضوع باعث نگرانی اش شد. 

به گزارش تله تریدر، استانیسلاو زرین، نماینده تام الاختیار دولت لهستان در امنیت فضای اطلاعاتی این کشور امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: پس از استقرار نظامیان گروه واگنر در بلاروس ما در حال حاضر به دقت در حال رصد شرایط مرزی خود با این کشور هستیم و برای تمامی سناریو‌ها آماده شده ایم. 

وی خاطر نشان کرد: ما شاهد تلاش‌های زیادی از سوی روسیه و بلاروس برای ایجاد ارعاب خود هستیم. ما به هیچ عنوان تهدیدات را دستکم نمی‌گیریم، اما از تهدیدات آن‌ها مرعوب هم نخواهیم شد. اگرچه احتمال حضور نظامیان گروه واگنر در عملیات‌های هیبریدی یا تحریک کننده وجود دارد، اما لهستان در حال حاضر در حال تقویت امنیت مرز‌های خود با بلاروس است. 

این سخنان پس از آن مطرح می‌شود که اوایل امروز وزیر دفاع بلاروس از مشارکت نظامیان گروه واگنر در رزمایش نظامی مشترک در نزدیکی مرز‌های لهستان خبر داده بود. 

روسیه که یکی از متحدان نزدیک بلاروس محسوب می‌شود، اکنون به طور قابل توجهی اقدامات خود در رصد تحرکات لهستان که یکی از اعضای سازمان ناتو است را افزایش داده است. 

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین امروز اعلام کرد ما به طور قابل توجهی فعالیت‌های روسیه در مرز بلاروس را مورد توجه قرار می‌دهیم. این یک واقعیت است که لهستان اکنون مواضع خصمانه‌ای را علیه بلاروس و ما اتخاذ کرده است. 

روسیه پیش‌تر به منظور جلوگیری از اقدامات خصمانه لهستان و دیگر اعضای سازمان ناتو علیه بلاروس، تسلیحات هسته‌ای تاکتیکی خود را در این کشور مستقر کرده بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار