افتتاح ۳ کارگاه صنایع‌دستی در شهرستان بندرگز

سه کارگاه صنایع‌دستی در روستاهای شهرستان بندرگز با حضور جمعی از مسئولان افتتاح شد.

محمدجواد ساوری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان امروز پنجشنبه ۲۹ تیر در حاشیه آیین افتتاح سه کارگاه صنایع‌دستی در روستاهای شهرستان بندرگز گفت: امروز سه کارگاه صنایع‌دستی با حجم سرمایه‌گذاری بالغ‌بر ۲۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال در سه روستای شهرستان بندر گز به بهره‌برداری رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان افزود: با افتتاح این کارگاه‌های تولیدی برای حدود ۱۸ هنرمند صنایع‌دستی شغل ایجادشده است.

او با تشریح طرح های افتتاح‌ شده در این روز،گفت: کارگاه تخصصی حصیربافی روستای کهنه‌کلباد بندر گز با مدیریت رقیه احمدی و با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال شامل ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات و یک میلیارد ریال آورده متقاضی به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال چهار نفر را فراهم ساخته است.

ساوری بیان کرد: کارگاه سرامیک و زیر لعابی در روستای جفاکنده بندرکارگاه گز نیز در ادامه با مدیریت مجید بازبندی و با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد ریال افتتاح شد که این کارگاه زمینه اشتغال ۱۲ نفر را فراهم ساخته است.

او در ادامه گفت: سومین طرح کارگاه صنایع‌دستی سوزن‌دوزی روستای باغوکناره بندرگز بود که با مدیریت نازنین شهرکی و با حجم سرمایه‌گذاری یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال شامل ۴۰۰ میلیون ریال تسهیلات و یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال آورده متقاضی به بهره‌برداری رسید که زمینه اشتغال دو نفر را فراهم ساخته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.