چهارمین میز تخصصی سفال و سرامیک گلستان برگزار شد

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی گلستان از برگزاری چهارمین میز تخصصی سفال و سرامیک با محوریت آشنایی با طرح و نقش‌های متداول در طراحی اشیاء خبر داد.

مریم حاجی‌ابراهیمی گفت: چهارمین میز تخصصی سفال و سرامیک استان با محوریت آشنایی با طرح و نقش‌های متداول و کاربردی در طراحی اشیاء و محصولات صنایع‌دستی در کاخ‌موزه گرگان برای فعالان و شاغلین صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی برگزار شد.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی گلستان، هدف از برگزاری این میز تخصصی را آشنایی با انواع نقوش اصیل سنتی، نقوش تاریخی و فرهنگی بومی، تکنیک‌های اجرایی از گذشته تاکنون به‌منظور کاهش استفاده از طرح، فرم و سبک‌های متداول غیربومی و خارجی در تولیدات صنایع‌دستی عنوان کرد.

او افزود: چهارمین میز تخصصی سفال و سرامیک استان به‌صورت کارگاهی و با تدریس سپیده بلبلی کارشناس ارشد مهندسی طراحی محیط زیست از دانشگاه علوم و تحقیقات تهران با بیش از ۱۸ سال سابقه فعالیت درزمینه نقاشی ایرانی و طراحی سنتی در خصوص شناخت نقوش تاریخی، تحلیل و آنالیز نقوش تاریخی، نقوش سنتی معاصر، رنگ‌شناسی، الهام از طبیعت و محیط پیرامون برگزار شد.

حاجی‌ابراهیمی یادآور شد: این میز تخصصی در جلسات آتی در خصوص سبک‌های مختلف طراحی و انتقال طرح و تکنیک‌های مختلف اجرای نقوش با حضور هنرمندان و صنعتگران علاقه‌مند این حوزه برگزار خواهد شد.

برچسب ها: صنایع دستی ، سفال ، سرامیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.