جهاد آبرسانی در سیستان و بلوچستان/ اجرای ۳۴۰ پروژه برای پایان تنش آبی

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان از اجرای ۳۴۰ پروژه آبی با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان در این استان خبر داد.

علیرضا قاسمی    با اشاره به اقدامات شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان در حوزه آب اظهار داشت: طرح جهاد آبرسانی یکی از مهم‌ترین طرح‌های کشور و استان است که با تکمیل آن طی دو سال آینده، شاخص حوزه روستایی سیستان و بلوچستان را به متوسط کشوری خواهد رساند.

وی از تخصیص ۲۰۰۰ میلیارد تومان اعتبار به شرکت آب و فاضلاب استان در سال جاری خبر داد و گفت: با توجه به شرایط خاص و کمبود‌های موجود ناشی از پایین بودن شاخص بهره‌مندی روستا‌ها از نعمت آب و فرسودگی شبکه توزیع روستا‌های دارای تاسیسات و گرفتار تنش آبی، ۲۵ درصد روستا‌هایی را که قرار است در قالب طرح جهاد آبرسانی از آب پایدار بهره‌مند شوند، به سیستان و بلوچستان اختصاص یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان بیان کرد: نگرانی بابت عدم تأمین حق‌آبه و وضعیت چاه نیمه‌ها سبب شد، طی سال گذشته مکاتبات و پیگیری‌های زیادی انجام شود و در نهایت سازمان برنامه و بودجه را متقاعد کنیم تا در قالب طرح اضطراری، تأمین آب سیستان و زاهدان تصویب شود.

قاسمی گفت: در راستای اجرای این طرح کوتاه مدت، تاکنون، ۳۵ حلقه چاه در دشت هامون هیرمند، ۱۵ حلقه چاه در شیله حفر، ۴۹ کیلومتر خطوط برق و خطوط انتقال نیز با پیشرفت ۸۰ درصد در حال انجام است.

وی تأکید کرد: به منظور وارد مدار شدن این چاه‌ها، با توجه به شوری آب، دو باب آب‌شیرین‌کن نیز باید احداث شود که در مرحله خرید و ورود تجهیزات توسط شرکت «ایمواسکو» است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.