۲۰ هزار تن محصول کشاورزی جهرم با کسب گواهی سلامت‌محور صادر شد

مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: امسال ۲۰ هزار تن محصولات تولید شده بخش کشاورزی شهرستان جهرم با کسب گواهی کیفیت و سلامت محور به سایر کشور‌ها صادر شد.

حسن زمانی گفت: در یک سال اخیر حدود ۱۵ هزار تن خرما و پنج هزار تن مرکبات و محصولات جالیزی (نظیر خربزه و پیاز و…) از باغات و مزارع شهرستان برداشت و پس از بارگیری به سایر کشور‌های جهان صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم با اشاره به انجام تست سموم و کود‌های شیمیایی بر روی محصولات صادر شده در کشور‌های مقصد، افزود: محصولات کشاورزی جهرم با اخذ مجوز‌های لازم بارگیری و صادر شده‌اند.

او گفت: در پایش طرح تولید محصولات گواهی شده (سلامت محور)، نظارت برفروشگاه‌های کود‌های شیمیایی و سموم در دستور کار است که تاکنون، تعداد زیادی از سموم و کود‌های تقلبی کشف و ضبط و با آن‌ها برخورد شدید تعزیراتی شده است.

زمانی اظهار کرد: نظارت دقیق مدیران پهنه اراضی و نیرو‌های جهش تولید در زمان‌های کاشت، داشت و برداشت از دیگر اقدامات تولید محصولات گواهی شده در اراضی شهرستان بوده که کیفیت و کمیت محصولات کشاورزی در واحد سطح را افزایش داده است.

او گفت: همچنین اداره آموزش ترویج مدیرت جهاد کشاورزی هم نسبت به برگزاری کلاس‌های آموزشی ترویجی در خصوص بد مصرفی در بکار گیری نهاده‌ها از جمله کودو سم که در بعضی از مزارع وجود دارد با اقدامات ترویجی و آموزشی در جهت مصرف بهینه در سال جاری تلاش می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: در سال جاری نیز براساس مصوبه شورای سلامت شهرستان مقرر شده است کلیه آنالیز‌های سموم بر روی پرتقال تولیدی شهرستان صورت پذیرد که در همین راستا این مدیریت زمینه پیش آگاهی برای کلیه باغداران را فراهم تا محصولات تولیدی آن‌ها محصول گواهی شده صد درصدی باشد.

این مقام مسئول، در پایان از شهروندان خواستند از محصولات کشاورزی شهرستان با اطمینان خاطر استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار