ایمانیه:

فروش سموم ضد آفات بدون نسخه ممنوع شود

استاندار فارس گفت: فروش بدون نسخه سموم ضد آفت کشاورزی در داروخانه‌های ویژه فروش این سموم باید ظرف مدت سه ماه ممنوع شود.

محمدهادی ایمانیه در جلسه بررسی راهکار‌های دفع آفات نباتی گفت: نسخه‌ها باید به شکل الکترونیکی صادر شود و در این زمینه می‌توان از تجربه دانشگاه علوم پزشکی شیراز استفاده کرد.

او ادامه داد: کارخانه‌های تولید کننده سموم کشاورزی باید با نظارت سازمان جهاد کشاورزی و سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های ذی‌ربط نسبت به توزیع و فروش محصولات خود اقدام کنند.

استاندار فارس، امنیت غذایی مردم را خط قرمز تصمیم گیری‌ها دانست و گفت: محصولات کشاورزی باید دارای شناسه شوند.

ایمانیه گفت: اسلام همواره بر طعام و غذای مردم تاکید داشته، اما اقدامات دستگاه‌های مسئول در حد این تاکیدات نبوده و ضرورت دارد که گام‌ها و اقدامات پیشگیرانه به نفع مردم و سلامت آن‌ها برداشته شود.

او ادامه داد: جهاد کشاورزی استان موظف است تا پایان امسال بخشی از ظرفیت مزارع هشت محصول اصلی را شناسه‌دار کند و کشاورزان نیز می‌توانند به طور داوطلبانه برای شرکت در این طرح مشارکت کنند.

ایمانیه، ضمن تاکید بر لزوم تدوین بسته‌های حمایتی و تشویقی برای مشارکت کنندگان در این طرح گفت: با همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی و استفاده از ظرفیت شهرداری‌ها، فرمانداری‌ها و رسانه ملی برای تولید کنندگان محصولات ارگانیک بسته‌های تشویقی تدوین و از آن‌ها حمایت خواهد شد.

استاندار فارس، خواستار هم افزایی دستگاه‌های مسئول برای استفاده از تجهیزات در اختیار سازمان‌ها شد و گفت: می‌کوشیم تا اعتبار مورد نیاز برای تامین تجهیزات آزمایشگاهی، و تکمیل تجهیزات موجود در آزمایشگاه مرجع غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی شیراز با مشارکت ۵۰ درصدی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی تامین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۶ تير ۱۴۰۲
بهترین استانداری که تا به حال فارس داشته
آخرین اخبار