نام گذاری ۱هزار و ۲۷۰ نوزاد با نام امام حسین (ع) و یارانشان در سیستان و بلوچستان

  سرپرست ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس آمار‌های پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، در سال ۱۴۰۱ ؛ ۱۲۷۰ نوزاد با نام حضرت امام حسین (ع) و یارانش نام گذاری شدند.

علی رحمتی سرپرست ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان با تسلیت ایام ماه محرم و سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) گفت:   علی رحمتی بیان داشت: بر اساس آمار‌های پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور، در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۲۷۰ نوزاد با نام حضرت امام حسین (ع) و شهدای کربلا (حضرت عباس (ع)، حضرت علی اصغر (ع)، حضرت علی اکبر (ع)، حضرت زینب (س)) نام گذاری شده اند و همچنین در ۴ ماهه اول سال ۱۴۰۲ تاکنون بیش از ۵۳۰ نوزاد با نام شهدای کربلا نام گذاری شده اند. 

وی افزود: نام گذاری فرزندان با اسامی ائمه اطهار (ع)، باعث ایجاد یک رابطه قلبی و درونی نزدیک با اهل بیت علیهم السلام خواهد شد فلذا رسول مکرم اسلام (ص) یکی از حقوق اصلی و مهم فرزند بر پدر را انتخاب نام نیکو بر شمرده اند.

  سرپرست ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان گفت: رسیدن به قله رفیع کمالات معنوی و انسانی بدون دوستی اولیاء الهی ممکن نیست و این محبت و دلباختگی و ارتباط قلبی مردم در استان سیستان و بلوچستان با ائمه اطهار علیهم السلام از گذشته تاکنون بوده است به گونه‌ای که نام محمد و فاطمه همواره در صدر نامگذاری فرزندان این استان بوده است. 

 

 سرپرست ثبت احوال استان سیستان و بلوچستان گفت: امیر حسین، حسین، محمد حسین به ترتیب بیشترین انتخاب‌های خانواده‌ها برای فرزندانشان بوده است.

 

     

برچسب ها: ثبت احوال ، نامگذاری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار