۱۴ طرح مهارتی در استان قزوین آماده بهره برداری شد

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت:۱۴ طرح مهارتی با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار در استان تکمیل یا تجهیز و آماده افتتاح شده است که در هفته ملی مهارت از آن‌ها بهره برداری می‌شود.

علی طاهرخانی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: کارگاه تعمیر خودرو‌های دوگانه سوز، مرکز آموزش مهارتی سرباز، کارگاه آموزش کشت گلخانه ای، مرکز مهارت آشپزی خواهران، کارگاه دروگری و مانیتورنگ مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای از جمله این طرح‌ها به شمار می‌روند.

وی با بیان اینکه ۶ تا ۱۳ مرداد ماه هفته ملی مهارت و ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای نام گذاری شده است، اظهار کرد: این ایام فرصت مناسبی برای تبیین اهمیت مهارت و ترویج فرهنگ کارآموزی و مهارت آموزی است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اجرای طرح ملی تابستانه مهارت در قزوین، اظهار کرد: این طرح با هدف تقویت فرهنگ مهارت آموزی در بین نسل جدید برای نخستین بار با مشارکت هفت دستگاه مختلف اجرایی در حال برگزاری است.

سرپرست آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین افزود: نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ ساله امکان حضور در دوره‌های آموزشی این طرح را که شامل ۷۹ حرفه می‌شود را دارا هستند.

طاهرخانی همچنین یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، آموزش و پرورش و بسیج سازندگی از جمله دستگاه‌هایی هستند که در این طرح با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای همکاری می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در بخش دولتی به شکل رایگان به اقشار مختلف جامعه ارائه می‌شود، افزود: این آموزش‌ها برای ۱۸ گروه هدف برگزار می‌شوند که از جمله آن‌ها می‌توان به افراد آسی دیده اجتماعی، سربازان، زندانیان، معلولان، دانشگاهیان و فارغ التحصیلان دانشگاهی، خانوار‌های روستایی و کودکان کار و شاغلین بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد.

رپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین در ادامه از برگزاری یک میلیون و ۲۳۴ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به متقاضیان خبر داد و گفت: این میزان آموزش در قالب ۷۶۸ نفر دوره برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار