تأکید رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری بر ارتقای رتبه عملکردی این دستگاه

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری بر ارتقاء رتبه عملکردی این دستگاه بر اساس شاخص‌های تعیین شده معاونت راهبردی قوه قضائیه تأکید کرد.

محمد رزم در جریان بازدید از مجموعه قضایی شهرستان فارسان، اظهار داشت: به منظور ارزیابی و نظارت بر روند فعالیت دادگستری‌های سراسر کشور عملکرد این مجموعه‌ها براساس شاخصه‌های تعیین شده معاونت راهبردی قوه قضائیه سنجیده و بررسی می‌گردد.

وی افزود: بر این اساس مواردی همچون میزان ورودی پرونده به محاکم، وضعیت پرونده‌های معوق، اتقان آرا، صلح سازش و مدت زمان رسیدگی، به طور مقایسه‌ای در هر دادگستری بررسی و نتیجه به مراجع قضایی استان‌ها اعلام خواهد شد.

رزم اضافه کرد: در دادگستری استان چهارمحال و بختیاری رایزنی‌های لازم با مسئولان قضایی در حال انجام است تا ضمن دقت در صدور آرا، مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها کاهش و تعداد شعب نامتعارف نیز به حداقل برسد.


بیشتر بخوانید


وی یکی از عوامل موثر در ارتقاء رتبه عملکردی دادگستری استان را توجه به اعمال مجازات‌های جایگزین حبس عنوان کرد و بیان داشت: برای کاستن از میزان جمعیت کیفری زندان‌ها باید استفاده از تأسیسات حبس زدا با جدیت بیشتری دنبال شود و قضات با اعمال مجازات‌های جایگزین حبس و استفاده از نهاد‌های ارفاقی حضور افراد در زندان را کاهش دهند.

رزم خاطرنشان کرد: تخصیص ارفاقات قانونی صرفاً مشمول زندانیان جرائم مالی و غیرعمد می‌شود و محکومان جرائم عمد و خطرناک از این قاعده مثتثنی هستند.

وی  برگزاری مستمر جلسات متناظر مبارزه با جرایم خاص، پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق بیت المال در هر شهرستان را موجب افزایش سطح امنیت و آرامش در استان دانست.

رزم همچنین بر افزایش سطح ابلاغ الکترونیک، نظارت بر رسیدگی به پرونده‌های مسن و گسترش دادرسی‌های الکترونیک در محاکم تأکید کرد.

وی با اشاره به کمبود برخی امکانات و تجهیزات در دادگستری شهرستان فارسان گفت: در خصوص آن بخش از کمبود‌ها که مرتبط با دادگستری استان است پیگیری‌های لازم صورت خواهد گرفت در مورد موضوعات دیگر نیز که نیازمند اظهارنظر و کسب تکلیف از ستاد قوه قضائیه می‌باشد هماهنگی و رایزنی‌های لازم با مرکز صورت می‌پذیرد.

گفتنی است؛ رئیس کل دادگستری استان به همراه جمعی از معاونین خود به شهرستان فارسان رفت از دادگاه و دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان بازدید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
قضاتی که نظروکیل راقبول دارند وکارشناس دادگستری ومنشی که به حرف ودروغهای وکیل گوش می کنند ودرگوشی صحبت می کنند وفقط میگن بازداشت خب این چه قاضیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۶ مرداد ۱۴۰۲
سلام باارزوی موفقعت برای حاج محمد رزم انشالله هرکجای کشورهستند سلامت و موفق باشن
Iran (Islamic Republic of)
محمد منصوری
۲۳:۴۴ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
با سلام، امیدوارم جناب اقای مدیر کل دادگستری استان نظارت ویژه بر روی شعبه ۲ دادگاه عمومی فلارد و طرز برخورد اقای خدری و همچنین ارای که صادر میکند داشته باشند چون هیچ کدامشان به حق و به جا نیست
United States of America
ناشناس
۲۱:۳۳ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
سلام ضمن تقدیروتشکر ازایشان ای کاش ریاست محترم دادگستری استان چهارمحال وبختیاری به فکرمسکن قضات بودند تاقضات محترم مجبورنباشندبعدازده سال کاردردادگستری هنوز مستاجرباشند خواهشمنداست به مسکن قضات توجه ویژه صورت گیرد .وبه دادآنهابرسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۶ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
سلام. لطفا شعبه ۱۰۲ جزایی شهرستان لردگان به ریاست آقای احمدی تحت نظر و بررسی بیشتر شود و همچنین مدیر دفتر آن آقای حجت الله نادری، در خصوص صدور آرا، تاخیر در صدور آرا، صدور آرا غیر واقعی ومطابق نداشتن با محتویات پرونده، گوش گیر حرف بنگاه های املاک ومستغلات ، و ذی نفوذ ها در سطح شهرستان،
Iran (Islamic Republic of)
Shahraky
۱۴:۰۷ ۰۵ مرداد ۱۴۰۲
باسلام، قطعا با وجود مدیرانی مانند رییس کل دادگستری ، شاهد ارتقای عملکرد مجموعه قضایی استان خواهیم بود . ان شاء الله
آخرین اخبار