عشق و علاقه به اهل‌بیت پیامبر اکرم (ص) ریشه در ایمان دینی مسلمانان دارد

امام‌جمعه بخش بنت شهرستان نیک‌شهر گفت: چنگ‌زدن به ریسمان محکم اهل‌بیت عصمت و طهارت علیه‌السلام موجبات رسیدن به کمال و سعادت انسان را فراهم می‌کند.

 مولوی علی ایزدپناه  بیان کرد: دوستی و ابراز محبت به اهل‌بیت پیامبر (ص) در بین مسلمانان آن اندازه گسترده و فراگیر است که با اطمینان کامل می‌توان گفت؛ دوستی با اهل بیت یکی از وجوه اشتراک و اتحاد همه مذاهب اسلامی به شمار می‌رود.
 
وی افزود: عشق و دوستی اهل‌بیت پیامبر (ص) اختصاصی به مذهب خاصی ندارد؛ بلکه امت اسلامی اعم از اهل‌تسنن و تشیع به ایشان هم به لحاظ اتصال به پیامبر (ص) و هم به لحاظ فضایل شخصی عشق می‌ورزند و با نوشتن کتاب مقاله و اقتدای در رفتار این عشق را ابراز می‌کنند.
 
امام‌جمعه بخش بنت شهرستان نیک‌شهر تصریح کرد: کسی که نسبت به شخصیت والای حضرت رسول اکرم (ص) و اهل‌بیت ایشان معرفت پیدا کند و به دریای علوم و معارف و به قدرت و ولایت آنان بنگرد به پیروزی بزرگ و سعادت ابدی نایل آمده و تمام خوبی‌ها از آن او گشته است.
 
ایزدپناه در ادامه اذعان کرد: روز نهم ماه محرم روز تاسوعا و مزین و متعلق به حضرت عباس است، حضرت عباس ابن علی شیرمرد میدان نبرد، کسی که اعمال خالصانه او در برابر خدا و تواضع در مقابل بندگان خاص الهی از جمله پدرش امیرمؤمنان و برادرانش امام حسن و امام حسین علیه‌السلام باعث رشد و بالندگی شخصیت معنوی و رسیدن به کمالات ارزش‌های وجودی ایشان گردید.
 
وی افزود: ابعاد وجودی حضرت عباس که برگرفته از شخصیت والا و معنوی و عظمت اخلاقی ایشان بود، عبارت‌اند از: فداکاری ایثار فضیلت شجاعت و دلیری، رشادت جسمی و روحی، زهد و تقوای الهی فتوت و جوانمردی. براین‌اساس و به دلیل برخورداری از فضایل بی‌شمار وجود آن حضرت سرشار از کنیه‌ها و القاب بسیار پسندیده‌ای گردید که هر کدام بیانگر یکی از ابعاد درخشان وجودی و زندگی پرنور ایشان است.

برچسب ها: ماه محرم ، عاشورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار