تصویب بودجه دفاعی ۸۸۶ میلیارد دلاری آمریکا

مجلس سنا بودجه دفاعی جدید آمریکا را با اعمال تغییراتی به تصویب رساند.

مجلس سنای آمریکا امروز (جمعه) بودجه دفاعی این کشور به ارزش ۸۸۶ میلیارد دلار را با رای موافق اکثریت دموکرات‌ها و جمهوریخواهان به تصویب رساند. لایحه دفاعی آمریکا با ۸۶ رای موافق در برابر تنها ۱۱ رای مخالف به تصویب رسید. 

به گزارش تله تریدر، با این حال، لایحه‌ای دفاعی که مجلس سنا امروز به تصویب رساند با لایحه قانون مجوز دفاع ملی که در اوایل ماه جاری میلادی در مجلس نمایندگان به تصویب رساند متفاوت بود. از این رو، دو حزب اصلی آمریکا باید در این زمینه به اجماع می‌رسیدند که این موضوع در سنا رخ داد. 

قانون مجوز دفاع ملی که از سوی مجلس نمایندگان که در اختیار جمهوریخواهان است به تصویب رسیده بود شامل موارد جنجالی همچون محدودیت در قوانین پیشین سقط جنین در ارتش، مراقبت‌های بهداشتی مربوط به افراد تغییر جنسیت داده و برنامه‌های مختلف وزارت دفاع می‌شد. با این حال، دموکرات‌ها که سنا را در دست دارند با مخالفت با این قوانین، آن‌ها را در لایحه نهایی تعدیل کردند. 

گرچه بودجه دفاعی آمریکا به راحتی تصویب شد، اما قانونگذاران آمریکایی تنها تا اول اکتبر مهلت دارند سایر بخش‌های بودجه را نیز به تصویب رسانده و مانع از تعطیلی دولت فدرال شوند؛ اتفاقی که با توجه به بخش‌های چالش برانگیزی که دولت بایدن در بودجه گنجانده است از هم اکنون احتمال سنگ اندازی جمهوریخواهان در روند رسیدگی به آن وجود دارد.

تصویب بودجه سالانه آمریکا در کنگره آمریکا یکی از بزرگترین چالش‌های کاخ سفید محسوب می‌شود. این بودجه به صورت چند قسمتی به تصویب می‌رسد و ابتدا مجلس نمایندگان اقدام به بررسی و تصویب آن کرده سپس آن را برای تصویب نهایی به سنا می‌فرستد. گرچه دموکرات‌ها و جمهوریخواهان اختلافات زیادی درباره بودجه دارند، اما هر ساله آن بخش از بودجه که مربوط به هزینه‌های نظامی می‌شود به راحتی مورد تصویب قرار می‌گیرد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار