سنای آمریکا کمک مالی به گردان آزوف اوکراین را ممنوع کرد

کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا، لایحه بودجه ۲۰۲۳ ایالات متحده را به دلیل ارائه کمک مالی به گردان آزوف اوکراین مسدود کرد.

کمیته تخصیص بودجه سنای آمریکا روز دوشنبه هرگونه وجوهی را که از لایحه ۱.۷ تریلیون دلاری سال مالی ۲۰۲۳ ایالات متحده برای ارائه تسلیحات، آموزش یا هرگونه کمک به گردان آزوف نئونازی اوکراین استفاده می‌شود، مسدود کرده است.

در وب‌سایت این کمیته آمده است لایحه ۱.۷ تریلیون دلاری بودجه آمریکا که روز دوشنبه (دیروز) به کنگره ارائه شد، شامل ۴۴.۹ میلیارد دلار کمک اضطراری به اوکراین و متحدان ناتو است.

پیش از این درخواست نخست‌وزیر هندی تبار انگلیس برای ارزیابی شرایط جنگ بین روسیه و اوکراین، در حالی که خود انگلیس دچار مشکلات مالی است، این گمانه‌زنی‌ها را افزایش داده است که «ریشی سوناک» درصدد کاهش کمک‌های تسلیحاتی لندن به اوکراین باشد.

انگلیس تاکنون ۲.۳ میلیارد پوند تسلیحات نظامی به اوکراین ارسال کرده است و بعد از آمریکا، دومین تأمین‌کننده سلاح برای نظامیان اوکراینی به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد تصمیم ریشی سوناک برای بررسی اوضاع جنگ با توجه به جهش بی‌سابقه تورم و گرانی‌ها در انگلیس، قدمی در جهت کاهش کمک‌ها به کی‌یف باشد.

با وجود کمک‌های نظامی و مالی غرب به اوکراین و در مقابل آن تحریم‌های روسیه، وزیر امور خارجه اوکراین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که بسته تحریمی که اخیراً اروپا علیه مسکو اعمال کرده «کافی نیست».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار