رعایت مبانی معرفتی عاشورا لازمه تحقق جامعه آرمانی است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: تحقق جامعه آرمانی در گرو رعایت مبانی معرفتی عاشورا است.

حجت الاسلام مهدی ستوده در آئین عزاداری دهه دوم ماه محرم گفت: نور امام حسین (ع) نه خاموش می‌شود و نه امکان خاموشی دارد بلکه جریان عاشورا قلب‌ها را روز به روز بیشتر و شدیدتر از قبل متحول می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل با تشریح وضعیت کاروان سیدالشهدا (ع) در روز پس از عاشورا می گوید: جریان عاشورا را باید روز محشر و قیامت نامید چرا که وقایعی که در آن روز و روزهای بعد اتفاق افتاد حضرت زینب کبری و رباب (س) را پیر کرد.

به گفته او، تاریخ کربلا سنگین‌ترین تاریخ برای اهل بیت (ع) است چرا که غربت و مظلومیت امام در صفحه صفحه تاریخ نگاشته شده و داغی به بزرگی مصیبت امام حسین (ع) قلب ائمه معصومین (ع) را به درد نیاورده است.

ستوده با اشاره به دلایل برخی خواص به سالار شهیدان گفت: براساس فرمایش خود سیدالشهدا (ع)، اصلی‌ترین عامل خیانت برخی از خواص پر شدن شکم آنها از لقمه حرام و اموال غیر شرعی است به طوری که آنان برای رسیدن به جایگاه دنیوی به امام زمان خود خیانت کردند.

مدرس حوزه علمیه تصریح کرد: اگر جامعه امروزی در بحث تربیت فرزندان توانایی نقش‌آفرینی را ندارد یکی از دلایل آن عدم توجه به کسب و کارها و درآمدهایی است که در مسیر رشد فرزندان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل افزود: طلاب حوزه‌های علمیه به ویژه بانوان طلبه الگوهای جامعه دینی هستند و باید زندگی و خواسته‌هایشان را با زندگی حسینی تطابق بدهند به یقین جامعه‌ای که در آن به اصول حسینی پشت پا زده شود نباید در آن انتظار رشد و تعالی را داشت.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.