اعلام آمادگی چاد برای مذاکره با رئیس کودتاچیان نیجر

رئیس جمهور چاد اعلام کرد برای مذاکره با رئیس کودتای نظامی اخیر نیجر داوطلب شده است.

خبرگزاری رویترز با استناد به منابع آگاه گزارش داد: «محمد ادریس دبی»، رئیس جمهور چاد برای گفتگو با سران نظامی نیجر و گزارش کردن نتیجه مذاکراتش به «بولا تینوبو»، رئیس جمهور نیجریه و رئیس فعلی جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا (اکوواس) داوطلب شده است.

جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا دیروز (یکشنبه) نشستی اضطراری را برای ارزیابی اوضاع نیجر، در شهر ابوجا، پایتخت نیجریه برگزار کرد. محمد ادریس دبی، در حاشیه این اجلاس به دیدار بولا تینوبو، همتای نیجریه‌ای خود رفت.

یک منبع وابسته به کاخ ریاست جمهوری نیجریه به رویترز گفت: «رئیس جمهور چاد در این نشست دوجانبه داوطلب شد تا به نیجر رفته و در آنجا با حاکمان نظامی مذاکره کند و نتیجه را گزارش دهد.»

شورای صلح و امنیت اتحادیه آفریقا در واکنش به تحولات اخیر و جاری در نیجر، کودتای نظامی در این کشور را محکوم کرد. 

جامعه اقتصادی کشور‌های غرب آفریقا (ECOWAS) به طور بالقوه می‌تواند ارتباط نیجر را با بانک مرکزی این منطقه قطع کند، زیرا اتحادیه اروپا و فرانسه پیش از این حمایت مالی خود را از این کشور قطع کرده‌اند.

بعدازظهر چهارشنبه هفته گذشته کودتایی جدید در نیجر به وقوع پیوست. در جریان این کودتا نیرو‌های گارد ریاست جمهوری، «محمد بازوم» رئیس جمهور نیجر را در کاخ ریاست جمهوری در نیامی تحت محاصره درآوردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار