قطع برق روزانه ۳۰ دستگاه اجرایی پرمصرف خراسان رضوی

کاهش ۳۰ درصدی مصرف برق در ساعات اداری و ۶۰ درصدی مصرف برق در ساعات غیراداری نسبت به مصرف سال ۱۴۰۰ لازم الاجرا بود که مشترکان اداری استان در این زمینه به خوبی همکاری کردند.

ذبیحی مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: در این راستا روزانه هزار و ۸۵ سازمان و دستگاه اجرایی نظیر اداره‌ها، بانک ها و شهرداری استان از طریق شمارشگرهای رویت پذیر و از راه دور پایش می شوند که به طور متوسط ۳۰ دستگاه اجرایی به دلیل عدم رعایت چارچوب تعیین شده، با قطع برق خودکار مواجه می شوند.

او افزود: امسال اوج بار خراسان رضوی تاکنون در هفتم مردادماه با هزار و ۴۹۱ مگاوات مصرف برق به ثبت رسید که در مقایسه با سال گذشته حدود هشت درصد افزایش داشته است و با توجه به شدت و تداوم گرما ، احتمال عبور از این عدد وجود دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی توصیه کرد که با توجه به تداوم گرما و ناترازی تولید و مصرف برق در کشور، هم استانی ها همکاری خود را با صنعت برق در حوزه مدیریت مصرف به ویژه در ساعات اوج مصرف ادامه دهند.

ذبیحی استفاده هوشمندانه تر از لوازم برقی به ویژه استفاده از لوازم برقی پرمصرف در ساعات غیراوج مصرف ( ۲۲ تا ۱۰ صبح )، تنظیم درجه کولر گازی روی درجه ۲۴ و کولرهای آبی روی دور کند، ایجاد سایبان برای کولرهای آبی و قرار ندادن آنها در معرض نور مستقیم آفتاب، استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز، خریداری لوازم برقی دارای برچسب انرژی رتبه بالا را به مشترکان توصیه کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.