هشدار علوم پزشکی مشهد:

گرمازدگی در کمین است

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به اعلام هواشناسی خراسان رضوی در خصوص روز‌های بسیار گرم پیش رو، گرمازدگی در کمین شهروندان است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

علی یزدانی رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: با توجه به افزایش شدت گرما، پیشگیری از گرما زدگی به خصوص برای کودکان و سالمندان بسیار مهم و حائز اهمیت است.

او افزود: گرمازدگی زمانی ظاهر می‌شود که فرد، مدت زمان زیادی را در معرض نور آفتاب و یا دمای بالا قرار بگیرد و شدت آن بسته به میزان فعالیت و رطوبت از دست داده شده بدن، بستگی دارد.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: افرادی که دچار گرمازدگی می‌شوند به علت مختل شدن مکانیسم تعریق و از دست دادن مقدار فراوان آب بدن، درجه حرارت بدنشان به شدت افزایش می‌یابد که همین امر موجب کاهش سطح هوشیاری و در نتیجه منجر به فوت فرد می‌شود.

یزدانی با اشاره به این که در اولین اقدام باید بیمار را از محیط گرم خارج کرد بیان کرد: خارج کردن لباس بیمار، خنک کردن وی و پوشاندن بیمار با ملحفه مرطوب از جمله اقدامات دیگری است که تاثیر بسزایی در درمان اولیه گرمازدگی خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.