کمرنگ شدن امید‌ها برای یافتن اجساد سانحه بالگرد در استرالیا

وزیر دفاع استرالیا گفت که مقامات این کشور پس از سقوط یک بالگرد ارتش با چهار خدمه، امید خود را برای یافتن بازماندگان از دست داده اند.

ریچارد مارلز امروز دوشنبه گفت که کشف قطعات بالگرد باعث شد امدادگران از ایده زنده یافتن خدمه ناپدید شوند.

این بالگرد ساخت اروپا در مانور‌های نظامی بزرگی با آمریکا، ژاپن، فرانسه، آلمان و کره جنوبی شرکت می‌کرد و شنبه در جزیره همیلتون در ایالت کوئینزلند (شمال شرقی) سقوط کرد. مارلز به خبرنگاران گفت سانحه وحشتناک بوده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، وی خاطر نشان کرد استفاده از بالگرد‌های تایپان ام آر اچ نود که قرار بود تا پایان سال ۲۰۲۴ بازنشسته شوند تا زمانی که کارشناسان دلیلی درباره دلایل سقوط پیدا کنند، متوقف خواهد شد. مارلز گفت آن‌ها دیگر پرواز نخواهند کرد مگر این که بفهمیم چه اتفاقی افتاده و تغییراتی ایجاد کنیم یا بر اساس آن‌ها عمل کنیم.

مانور‌های نظامی شامل ۳۰۰۰۰ پرسنل نظامی، نبرد زمینی، فرود آبی خاکی و عملیات هوایی است. آن‌ها شنبه پس از سقوط برای مدت کوتاهی تعلیق شده بودند. این دو هفته رزمایش که با هدف نشان دادن قدرت اتحاد‌های نظامی غرب برگزار می‌شود، قرار است در ۴ اوت به پایان برسد. مقامات استرالیایی پیشتر بار‌ها از مشکل تامین قطعات بالگرد‌های تایپان شکایت کرده بودند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار