لغو رزمایش دريايی به دنبال ناپدید شدن بالگرد نظامی در استرالیا

مقامات آمریکایی و استرالیایی در پی سقوط بالگرد نظامی استرالیا در اقیانوس، رزمایش مشترک خود را متوقف کردند.

بخش تصویری خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داد ۴ سرنشین یک بالگرد نظامی استرالیا به دنبال سقوط در اقیانوس ناپدید شدند. این چهار نفر پس از سقوط بالگرد آن‌ها در اقیانوس در جریان تمرینات نظامی مشترک اواخر روز جمعه ناپدید شدند.

 بالگرد تایپان مدل MRH-۹۰ ساخت اروپا در سواحل جزیره همیلتون در ایالت کوئینزلند در شمال شرقی استرالیا، سقوط کرد.

آمریکا و استرالیا در حال حاضر در حال برگزاری رزمایش نظامی دوسالانه تالیسمان سابر (Talisman Saber) در امتداد سواحل استرالیا با مشارکت ۱۳ کشور و حضور بیش از ۳۰ هزار نیروی نظامی هستند.

ریچارد مارلس، وزیر دفاع استرالیا گفتك دیشب (جمعه) درست بعد از ساعت ۱۰:۳۰ بالگرد ارتش استرالیا از نوع MRH۹۰ در آب‌های نزدیک به جزیره همیلتون سقوط کرد. در ماموریت این بالگرد چهار خدمه حضور داشتند. از آنجایی که بالگرد دیگری در آنجا حضور داشت، عملیات جستجو و نجات بلافاصله آغاز شد. هم اکنون که با شما صحبت می‌کنیم، چهار خدمه بالگرد هنوز پیدا نشده اند، عملیات جستجو و نجات ادامه دارد. 

پس از آن که بر اثر سقوط این بالگرد، چهار خدمه آن ناپدید شدند، استرالیا روز شنبه از تعلیق رزمایش مهم مشترکش با آمریکا خبر داد.

دامیان هیل، فرمانده رزمایش گفت: من به عنوان فرمانده رزمایش این رزمایش را متوقف کرده ام تا از وضعیت این افراد آگاه شویم و به خانواده‌های ان‌ها اطلاع رسانی کنیم. من در دسترس خواهم بود. در طول روز و روز‌های آینده به‌عنوان فرمانده رزمایش اطلاع رسانی خواهم کرد. ما می‌خواهیم از نیرو‌های خود مراقبت کنیم.

 علاوه بر آمریکا، کشور‌های ژاپن، فرانسه، آلمان و کره جنوبی نیز در اين رزمايش شرکت دارند. این رزمایش‌ها که با عملیات گسترده، وارد دومین هفته خود می‌شد، رزمایش‌های هوایی، نبرد زمینی و عملیات آبی خاکی را شامل می‌شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار