استاندار سیستان و بلوچستان:

تامین آب آشامیدنی، وظیفه و اولویت اصلی مسئولان استان است

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: وظیفه ما مسئولان در مرحله اول تامین آب آشامیدنی و بعد از آن تامین آب برای کشاورزی و سایر مصارف مردم است.

 محمد کرمی استاندار سیستان و بلوچستان در جلسه کمیته اضطرار تامین آب شرب منطقه شمال استان گفت  : با توجه به خشکسالی‌های موجود در منطقه سیستان ما به سمت تامین منابع آبی جایگزین رفته ایم و علی رغم پیگیری جدی حقابه تالاب هامون، تلاش کرده ایم که متکی به آب عاریه‌ای نباشیم.

وی ادامه داد: طرح انتقال آب از دریای عمان با جدیت پیگیری می‌شود و علاوه بر یک کارگاه که در منطقه منزلاب در حال احداث است، ۵ کارگاه دیگر نیز در نقاط مختلف استان احداث می‌شود.

کرمی گفت: انتقال آب از منطقه تهلاب نیز در حال انجام می‌باشد و همزمان موضوع حق آبه هم به عنوان حق قانونی منطقه سیستان در حال پیگیری است.

وی تاکید کرد: خدایی که آب را در آسمان قرار داده همان آب را در دل زمین نیز جای نهاده، اما ما باید با تلاش و کوشش به آن دست پیدا کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: وظیفه ما تامین آب آشامیدنی در مرحله اول و بعد تامین آب برای کشاورزی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش ادامه داد: باید بتوانیم دام مولد را از طریق مرز‌ها وارد کشور کنیم تا در فصل زمستان شاهد افزایش قیمت گوشت نباشیم.

کرمی خاطرنشان کرد: باید بتوانیم فرهنگ کار را در بین مردم سیستان و بلوچستان نهادینه کنیم و مردم را پای کار بیاوریم.

وی در پایان گفت: باید امید را در دل‌های مردم زنده کنیم و اجازه ندهیم؛ فضای مجازی با القای ناامیدی، کنترل افکار عمومی جامعه ما را به دست بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.