روسیه: آماده تقویت توان رزمی الجزایر هستیم

وزیر دفاع روسیه در مسکو میزبان رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر بود.

روسیه که یکی از بزرگترین صادر کنندگان تسلیحات جهان پس از آمریکا محسوب می‌شود، روابط خوبی با کشور‌های موسوم به جنوب (کشور‌های در حال توسعه) دارد. با این حال، جنگ اوکراین باعث شده است مسکو تمرکز فعلی خود را بر این موضوع متمرکز کرده و همین امر توان صادرات تسلیحات این کشور را کاهش داده است.

به گزارش الجزیره، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه امروز (سه‌شنبه) پس از دیدار با رئیس ستاد مشترک ارتش الجزایر از آمادگی مسکو به منظور تقویت توان رزمی این کشور خبر داد. 

در این دیدار که در مسکو انجام شد، مقامات نظامی دو کشور بر توسعه همکاری‌های نظامی و دفاعی تأکید کردند. روسیه همچنین از آمادگی خود برای تأمین تسلیحات مورد نیاز الجزایر خبر داد. 

پس از تحریم‌های گسترده غرب به رهبری آمریکا علیه روسیه، مسکو اکنون چشم به کشور‌های در حال توسعه‌ای دوخته است که روابط نزدیکی با غرب ندارند. کشور‌های جنوب به ویژه کشور‌های حوزه آفریقا اکنون در محور سیاست خارجی این کشور قرار دارند. 

پیش‌تر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه نیز در سن پترزبورگ میزبان رهبران کشور‌های آفریقایی بود. گسترش روابط تجاری و امنیتی با قاره سیاه از جمله مهمترین محور‌های این نشست بود. 

دهلی نو پیش‌تر اعلام کرده بود روسیه که بزرگترین تأمین کننده تسلیحات هند محسوب می‌شود به دلیل جنگ اوکراین در اجرایی ساختن به موقع تعهدات پیشین‌اش پیرامون ارسال تسلیحات به این کشور ناتوان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار