کی‌یف: به دنبال جلب نظر کشور‌های در حال توسعه درمورد طرح صلح هستیم

رئیس دفتر رئیس‌جمهور اوکراین از طرح کی‌یف برای استقرار صلح و پایان جنگ با جلب نظر کشور‌های جهان خبر داد.

با گذشت ۱۷ ماه از جنگ اوکراین و تبدیل این نبرد به یک جنگ فرسایشی، اکنون کشور‌های مختلف به دنبال میانجیگری در این موضوع میان طرف‌های درگیر هستند. با این حال کی‌یف پیش‌شرط‌هایی را برای هرگونه مذاکراه‌ای با طرف روسی دارد که به نظر واقع‌گرایانه نیست و همین امر درنهایت مانع از شروع مذاکرات صلح محسوب می‌شود.

به گزارش الجزیره، «آندری یرماک» رئیس دفتر ریاست‌جمهوری اوکراین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد کی‌یف به طور جدی در حال کار بر روی طرح صلح خود است و می‌کوشد این طرح را برای نشست صلح جهانی در سال جاری میلادی آماده کند.

وی در بیانیه‌ای در این باره تأکید کرد: «ما به دنبال جلب حداکثری نظر رهبران کشور‌های جنوب (کشور‌های در حال توسعه) در این زمینه هستیم. ما در این زمینه نظر موافق مشاور نخست‌وزیر هند به منظور ادامه گفت‌وگو‌ها را جلب کردیم، به ویژه آن‌که دهلی نو امسال ریاست گروه ۲۰ را برعهده دارد.»

تحلیلگران برجسته روابط بین الملل از جمله «جان مرشایمر» بزرگترین استراتژیست حال حاضر جهان بر این باورند هیچ طرحی اکنون بر روی میز به منظور رسیدن طرف‌های مخاصمه به یک صلح پایدار وجود ندارد. از یک طرف روسیه حاضر به بازگرداندن سرزمین‌هایی که به خاک خود ضمیمه کرده است نیست و این موضوع به هیچ عنوان از سوی کی‌یف قابل پذیرش نیست. در طرف مقابل، اوکراین بر عضویت در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) تأکید دارد که این امر نیز باعث به خطر افتادن امنیت ملی روسیه می‌شود و مسکو نمی‌تواند آن را تحمل کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار