ضرورت حل مشکلات زیرساختی فرهنگی استان بوشهر از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت

معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: حل مشکلات زیرساختی فرهنگی این استان از محل مسئولیت‌های اجتماعی نفت با توجه به آخرین ابلاغ معاون اول رئیس جمهور در این رابطه ضروری است.

اکبر پورات معاون سیاسی امنیتی استاندار بوشهر گفت: با وجود تاکید رئیس جمهور برای رسیدگی به حوزه فرهنگ هرچند گام‌هایی در این خصوص برداشته شده، اما همچنان در زمینه تامین اعتبار به این بخش با خلا‌هایی روبرو هستیم که انتظار می‌رود باتزریق اعتبار از محل مسئولیت‌های اجتماعی به این حوزه بخشی از مشکلات این بخش برطرف شود.

وی افزود: تلاش می‌شود بخشی از اعتبارات مسئولیت‌های اجتماعی نفت در بخش ساخت کتابخانه مرکزی و بخش دیگری نیز صرف فعالیت‌های فرهنگی در محور‌های مختلف شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر تصریح کرد: کتابخانه مرکزی یکی از خلأ‌های بزرگ حوزه کتابخوانی این استان به شمار می‌رود که این کتابخانه اکنون در جانمایی زمین به مشکل برخورده و با همکاری شهرداری و دستگاه‌های مسئول تلاش می‌شود طی ۱۰ روز آینده مساله زمین این مرکز بزرگ فرهنگی حل و زمینه ساخت آن فراهم شود.

وی همچنین با تاکید بر برگزاری نشست‌های انجمن‌های کتابخانه‌های عمومی استان در مرکز و شهرستان‌ها افزود: سلسله‌های نشست‌های این انجمن باید به‌شکل منظم هر دو ماه یک بار برگزار شود و مصوبات این جلسات باید در مدت زمان مناسب اجرایی شوند.

پورات اوامه داد: ضروری است از این پس در حوزه فرهنگ و ترویج فرهنگ کتاب مصمم‌تر گام برداریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.