جهاد دانشگاهی کرمانشاه یکی از مراکز درمان ناباروری نمونه غرب کشور

معاون آموزش و کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه گفت : جهاد دانشگاهی استان یکی از مراکز درمان ناباروری نمونه غرب کشور که تاکنون به بیش از ۸۰۰ زوج خدمات ارائه داده است.

مهدی عبدالمالکی معاون آموزش و کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه امروز در جمع خبرنگاران ضمن تبریک سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی، گفت : شعار چهل و سومین سالگرد تاسیس جهاد دانشگاهی با عنوان «جهاددانشگاهی الگوی پیشرفت؛ با ایمان، امید و اعتماد به جوانان» نامگذاری شده است.

وی با اشاره به خدمات جهاد دانشگاهی در حوزه حل مشکلات کشور، ادامه داد: اصلی‌ترین مشکل و دغدغه کرمانشاه، اشتغال است که جهاد دانشگاهی برای کم کردن مشکلات در سه حوزه برنامه دارد.

معاون آموزش و کارآفرینی سازمان جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حوزه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، پارک علم و فناوری کرمانشاه و مراکز رشد پذیرای فارغ‌التحصیلان و افراد صاحب ایده هستند، حمایت در این ساختار از جوانان برای تبدیل ایده به محصول صورت می‌گیرد تا با شکل‌گیری یک شرکت خصوصی و کارآفرینی بتوانند به حل مشکلات حوزه اشتغال و قسمتی از مشکلات جامعه کمک کنند.

عبدالمالکی اشاره‌ای به اتفاقاتی چشمگیر در حوزه فناوری و دانش‌بنیان استان داشت و افزود: حدود ۳۰۰ شرکت در مجموعه پارک علم و فناوری در همین قالب در حال فعالیت است که به رشد و توسعه کشور و استان کمک می‌کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه معاونت آموزشی آموزش‌های مهارتی ارزش‌آفرین در اولویت کار است، تصریح کرد: آموزش‌های که بتواند در حوزه مختلف از جمله علوم پزشکی، علوم انسانی، هنر و معماری، کامپیوتر، کشاورزی، فنی مهندسی و...، به یک فرد فاقد مهارت برای کسب مهارت کمک کند تا برای خود کسب و کاری راه‌اندازی کند.

وی اشاره‌ای هم به بحث مشاغل خانگی داشت و خاطرنشان کرد: حوزه‌ای که مغفول مانده در بحث اشتغال خانم‌های خانه‌دار و یا آقایانی که امکان کارکردن خارج از منزل را ندارند. می‌توانند کسب و کاری در منزل راه‌اندازی کنند.

عبدالمالکی از حوزه سلامت جهاد دانشگاهی سخن گفت و افزود: جهاد دانشگاهی استان یکی از مرکز درمان ناباروری نمونه غرب کشور را داراست که تاکنون در بحث جوانی جمعیت و مشکلات این حوزه به بیش از ۸۰۰ زوج خدمات ارائه داده است.

وی گفت: در حوزه پژوهشی، ۵ گروه پژوهشی در معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی در حال فعالیت هستند و همه این‌ها مجموعه‌ای است تا به عنوان پلی بین دانشگاه و حوزه صنعت خدمت ارائه کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.