رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

جهاد دانشگاهی جایگاه ویژه در توسعه صنعت کشاورزی و منابع طبیعی استان دارد

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: جهاد دانشگاهی جایگاه ویژه در توسعه صنعت کشاورزی و منابع طبیعی استان دارد و نباید از آن غافل شد.

سید محمد رضا سید حسینی گفت : با توجه به اهمیت و ظرفیت بالای بخش کشاورزی و منابع طبیعی در بهره وری اقتصادی و اشتغال، نقش جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در انجام تحقیق‌های این بخش بیش از پیش روشن مهم است.

رئیس جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: جهاد دانشگاهی در تولید محصولات حوزه دارویی و تجهیزات پزشکی که از فناوری بالایی برخوردار هستند سرآمد است، با ورود جهاد دانشگاهی به بخش کشاورزی و تجهیزات پیشرفته صنایع دارویی کشاورزی می‌توان این صنعت را رونق داد.

وی اظهار کرد: با وجود آنکه استان سیستان و بلوچستان در حوزه گیاهان دارویی سرآمد است، اما نقش گیاهان دارویی در توسعه استان اندک است و برای پررنگ‌تر کردن این نقش، می‌توان از ظرفیت جهاددانشگاهی استفاده کرد.

حسینی، بر ضرورت استفاده از تکنولوژی و فناوری‌های روز در توسعه بخش کشاورزی تأکید کرد و افزود: اگر در توسعه بخش کشاورزی از تکنولوژی و فناوری نو استفاده شود و ارزش افزوده بیشتری برای کشاورز ایجاد کنیم به طور قطع کشاورز به خودکفایی لازم می‌رسد.

رئیس جهاد کشاورزی استان در ادامه اظهار کرد: سیستان و بلوچستان از لحاظ سطح زیر کشت و تولید برخی از گیاهان دارویی مانند حنا، نیل، چای ترش و کُنار دارای رتبه نخست کشوری است.

حسینی گفت: ارتفاعات قله تفتان در خاش، ارتفاعات کوه بیرک در سراوان و ارتفاعات بزمان در شهرستان ایرانشهر مهمترین کانون‌های رویش گیاهان دارویی در این استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار