آمادگی ۱۰۱ هکتار توقفگاه برای خودرو‌های زائران اربعین در قصرشیرین

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت : ۱۰۱ هکتار توقفگاه برای خودرو‌های زائران اربعین در این شهرستان آماده شده است.

محمد نجفی سرپرست فرمانداری قصرشیرین در محل پایانه بین المللی مرز رسمی خسروی گفت : توقف گاه‌ها در ۱۰ نقطه قصرشیرین واقع شده که از قبل آماده‌سازی و بخشی از آن‌ها در مسیر کمربندی قصرشیرین قرار گرفته و تعدادی نیز در داخل شهر و مرز خسروی ایجاد شده است که از مجموع این توقف گاه‌ها ۲۰ هکتار آن مربوط به بخش خصوصی است.

وی اظهار کرد: تمامی این توقف گاه‌ها به امکانات و تجهیزات حفاظتی و دوربین، امکانات بهداشتی و رفاهی مجهز و زیرساخت‌های لازم از جمله نگهبان، ایمنی و روشنایی برای این توقفگاه‌ها فراهم شده و زائران می‌توانند با اطمینان خاطر از این مجموعه برای استقرار خودرو‌های خود استفاده کنند و عازم این سفر زیارتی و معنوی شوند.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: توقف گاه‌های موجود در این شهرستان ظرفیت ۵۰ هزار خودرو را دارد ضمن اینکه هزینه پارک هر خودرو نیز در توقف گاه‌ها ۲۵۰ هزار ریال است.

نجفی ادامه داد: پارکینگ‌های اختصاصی برای اتوبوس‌هایی که کار جابجایی زائران را از قصرشیرین به مرز خسروی انجام می‌دهند و همچنین توقف گاه اتوبوس‌ها برای جابجایی زائران تا حسینیه عراق نیز با هماهنگی طرف عراقی در مرز منذریه آماده شده است.

وی با اشاره به ۲۴ ساعته شدن فعالیت مرز خسروی، از افزایش شمار زائران خبرداد و گفت: هم اکنون به طور میانگین شاهد حضور ۲هزار زائر برای عزیمت به عراق و کربلای معلا در قصرشیرین هستیم که از این تعداد یک هزار نفر وارد کشور و یک هزار نفر از مرز خارج می‌شوند که با نزدیک شدن به اربعین رفته رفته بر شمار و تعداد زائران افزوده می‌شود.

وی گفت: هم اکنون ۱۲۰ گیت در مرز خسروی برای پذیرش زائران فعال است و تعداد گیت‌های عراقی نیز به منظور سرعت در تردد زائران در مرز منذریه نیز طی هفته جاری فعال می‌شود.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین گفت: بخش نخست گیت‌های پیش ساخته وارد مرز منذریه عراق (نقطه مقابل مرز خسروی) شد و عملیات اجرایی نصب پایه‌های سایبان این گیت‌ها از روز ابتدای هفته جاری آغازی شده است.

او ادامه داد: یکی از مهمترین مشکلات در تردد زائران در مرز خسروی در اربعین سال گذشته، تعداد کم و جانمایی نادرست گیت‌های عراقی بود که امسال با پیگیری استانداری کرمانشاه و حمایت وزارت کشور و سازمان راهداری، ۱۲۰ گیت جدید با جانمایی کارشناسی در حال نصب است.

وی افزود:با تکمیل این اقدام تا پایان مرداد ماه روند تردد زائران از مرز خسروی سرعت چشمگیری خواهد گرفت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.