نیاز اصفهان به اهداکنندگان گروه‌های خونیِ منفی

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: اصفهان به اهداکنندگان گروه‌های خونی منفی بیشتر نیاز دارد

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: اصفهان به اهداکنندگان گروه‌های خونی منفی بیشتر نیاز دارد و اکنون در بین اهداکنندگان؛  O+ بیشترین گروه خونی است.

 کیان دهراب‌پور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز اصفهان، افزود: اکنون ذخیره خونی اصفهان به ۱۲ روز رسیده است، اما از مردم درخواست داریم اهدای خون را محدود به روز‌های خاص نکنند.

اوافزود: بیش از ۵۵ درصد از اهداکنندگان خون جزو اهداکنندگان مستمر هستند و در طول سال حداقل ۲ بار خون اهدا می‌کنند، اما بهترین حالت مشارکت مردم این است که آن‌ها هر سه ماه یکبار خون اهدا کنند.

سرپرست اداره کل انتقال خون استان اصفهان گفت: ابتدای امسال تا ۱۷مرداد نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷.۵ درصد ارتقای اهدای خون داشتیم و این موضوع نشان‌دهنده احساس مسوولیت مردم برابر یکدیگر است.

او با بیان اینکه مردم گرایش بیشتری به اهدای خون در دهه نخست محرم دارند، افزود: امسال در این دهه پنج هزار و ۶۷۲ واحد خون‌گیری داشتیم که نسبت به سال گذشته ۱۳.۷ درصد افزایش یافت.

دهراب پور با بیان اینکه همه افرادی که برای اهدای خون حضور پیدا می‌کنند نمی‌توانند این عمل را انجام دهند، افزود: از ابتدای امسال تاکنون از مجموع ۷۴ هزار و ۴۸۴ مراجعه‌کننده، ۵۸ هزار ۷۵۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

او با بیان اینکه با هر واحد  خون دستکم جان سه نفر نجات پیدا می‌کند، افزود: دانشمندان علوم پزشکی با تمام پیشرفت‌ها هنوز نتوانستند جایگزینی برای خون و فرآورده‌های خونی پیدا کنند از این رو نیاز انسان به خون تنها از طریق دیگر انسان‌ها پاسخ داده می‌شود.




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار