سالیانه افزون بر ۲۸۷ هزار تن انواع خرما در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود

سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سالیانه افزون بر ۲۸۷ هزار تن انواع خرما در این استان تولید و روانه بازار مصرف می‌شود.

اردشیر شهرکی با اشاره به اینکه بیشترین نخلستان‌های سیستان و بلوچستان در شهرستان‌های سراوان، ایرانشهر، نیک‌شهر و سیب و سوران و خاش واقع شده است گفت:   از ۶۷ هزار هکتار نخلستان در سیستان و بلوچستان بیش از ۵۴ هزار هکتار بارور بوده و کشت خرما در استان زمینه اشتغال بیش از ۴۰ هزار نفر را فراهم کرده است. 

 سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان خاش بیان کرد: حدود ۶ هزار و ۷۰۰ هکتار از نخیلات دیم و آبی در منطقه مرزی روتک شهرستان خاش وجود دارد که پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت از نخلستان‌های بارور این منطقه بیش از ۱۱ هزار تن محصول خرما برداشت و به بازار‌های مصرف عرضه شود.
 
مجتبی خاشی با اشاره به اینکه تولید محصول ارگانیک و سالم از ویژگی‌های خاص خرمای روتک است؛ افزود: این امر سبب شده خرمای تولیدی روتک شهرت جهانی پیدا کند.
 
وی تصریح کرد: بیش از ۹۸ درصد خرمای منطقه روتک از نوع خرمای ربی است که سال گذشته بخشی از خرمای ارگانیک روتک به خارج از کشور صادر شده است.
 
مدیر جهاد کشاورزی خاش گفت: بیش از ۶ هزار نفر به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم در این نخلستان‌ها به‌نوعی مشغول بکار هستند.

خاشی افزود: برداشت خرمای ۷۴۰۰ هکتاری خاش که ۶۷۰۰ آن در منطقه مرزی روتک می‌باشد از اوایل مردادماه شروع و تا پایان شهریور نیز ادامه دارد.

برچسب ها: نخل خرما ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار